ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برند موبایل لوکس Vertu ورتو
تکنولوژی

مالک جدید Vertu کارگاه تولید این برند در انگلستان را تعطیل می کند

اوضاع برند انگلیسی Vertu به عنوان یکی از مشهورترین سازندگان موبایل های لوکس و گران قیمت به هیچ وجه مساعد نیست و بدهی ۱۲۸ میلیون پوندی این شرکت ممکن است کار آن را به ورشکستگی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اوضاع برند انگلیسی Vertu به عنوان یکی از مشهورترین سازندگان موبایل های لوکس و گران قیمت به هیچ وجه مساعد نیست و بدهی ۱۲۸ میلیون پوندی این شرکت ممکن است کار آن را به ورشکستگی کامل برساند. به همین دلیل به زودی کارگاه تولید موبایل های این شرکت در انگلیس تعطیل خواهد شد.

به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، با تعطیلی این کارگاه تولید بیش از ۲۰۰ نفر از افراد متخصص مشغول در آن شغل خود را از دست خواهند داد.

یک تاجر ترکیه ای مالکیت Vertu را به دست آورده است

تاجر ترکیه ای ساکن فرانسه، «مرات هاکان اوزان» (Murat Hakan Uzan) چند ماه قبل مالکیت برند Vertu، تکنولوژی ها و گواهی های طراحی در اختیار آن را به دست آورد. شنیده شده او قصد دارد با کمک سرمایه گذاران بدهی های سنگین این موبایل ساز لوکس را پرداخت کرده و آن را به طور کامل احیا کند.

به نظر می رسد حتی اگر اوزان بتواند این برند را از نابودی کامل نجات دهد، دیگر عناصر اصلی و ویژگی های هویتی آن چندان قابل بازیافت نباشد. مهندسین و متخصصین کارگاه تولید Vertu در انگلیس سال هاست که در آن کار می کنند. موبایل های گران قیمت این برند با دستان هنرمند آنها و از عالی ترین مواد اولیه، به روش کاملاً دستی مونتاژ می شدند.

شاید موبایل های Vertu هیچ گاه از لحاظ مشخصات سخت افزاری قابل توجه نبوده اند، اما ویژگی های ظاهری در کنار استفاده از طلا، چوب، جواهرات و عالی ترین چرم طبیعی سبب می شد که بسیاری از ثروتمندان به راحتی حاضر به پرداخت مبالغی تا ۳۰ هزار دلار برای این گجت های لوکس باشند.

برند Vertu کار خود را در سال ۱۹۹۸ و به عنوان یکی از زیرشاخه های موبایل ساز فنلاندی یعنی نوکیا آغاز نمود و سپس در سال ۲۰۱۲ به کمپانی خصوصی EQT فروخته شد و از آن زمان تا کنون میان چندین شرکت سرمایه گذاری از کشورهای مختلف دست به دست شد.

حال باید دید تاجر ترکیه ای می تواند شکوه گذشته این برند را بار دیگر به آن بازگرداند یا تنها روند سقوط کامل آن را تسریع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sasani
    sasani | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    تلویزیون های سامسونگ و ال جی هم به سفارش مشتری بدنه اب طلا میشوند برای پولدارا دقدقه ما اینکه فردا زنده ایم و اگر زنده ایا پولی در میاریم تا زندگی کنیم و واونا از دل درد سیری و پرخوری این اداهارو در میارن

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    یه نفر و دیدم مارک موبایلش vertu بود
    از همون موقع حالم از اون شخص و این برند به هم خورد
    طرف چون موبایل مارک داشت یه جوری به بقیه نگاه میکرد انگار نوکر باباشن

  • ahooramazda
    ahooramazda | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    موبایل تجملی دیگه خیلی احمقانست
    همون بهتر ورشکست بشه.

    • ‌شکور حسین
      ‌شکور حسین | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

      موبایل؟

  • امیرحسین عطا
    امیرحسین عطا | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    به درک

مطالب پیشنهادی