ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر اکوی بعدی آمازون، شباهت بیشتری به هوم پاد اپل خواهد داشت

بیش از دو سال از زمانی که آمازون اسپیکر اکو را روانه بازار کرد می گذرد و حالا این کمپانی اعضای بیشتری را به این خانواده اسپیکرهای هوشمند افزوده است؛ هرچند که مدل نخست اکو، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

بیش از دو سال از زمانی که آمازون اسپیکر اکو را روانه بازار کرد می گذرد و حالا این کمپانی اعضای بیشتری را به این خانواده اسپیکرهای هوشمند افزوده است؛ هرچند که مدل نخست اکو، کماکان دست نخورده باقی مانده. اما این روند به زودی تغییر می کند؛ زیرا آمازون حالا مشغول کار روی یک اکو جدید و بهبود همه جانبه آن نسبت به نخستین مدل است.

بنابر گفته منابع نزدیک به این کمپانی و همانطور که می شد حدس زد، آمازون قصد دارد با اسپیکر جدیدش هوم پاد اپل را هدف قرار دهد و بخشی از مشتریانش را برباید. اکوی جدید کوتاه تر و باریک تر از مدل فعلی خواهد بود و گویی سه یا چهار اکو دات روی یکدیگر قرار گرفته اند تا آن را پدید بیاورند. علاوه بر این، آمازون قصد دارد ظرافت بیشتری به طراحی اسپیکر بیفزاید و نوعی پوشش پارچه ای به دور بدنه بکشد که زیباتر از طراحی پلاستیکی نسل نخست ظاهر می شود.

علاوه بر این، آمازون تصمیم گرفته به جای اتکا به یک توییتر بزرگ و یک ووفر، از چندین توییتر استفاده کند. در مقام مقایسه، هوم پاد اپل به هفت توییتر مجهز شده و به همین جهت، از لحاظ کیفیت صوتی بهتر از اسپیکرهایی مانند Echo یا Sonos Play:3 ظاهر می شود.

کمپانی مورد اشاره قصد دارد تکنولوژی میکروفون اکو را بهبود ببخشد، اما چگونگی تحقق این مهم مشخص نیست. آمازون شاید بتواند بهبودهایی در نرم افزار و مدل سازی آکوستیک اسپیکر به وجود بیاورد؛ دقیقاً به همان شکلی که اسپیکر گوگل هوم می تواند به کمک تنها 2 میکروفون (به جای 7 میکروفون اکو) فرمان های صوتی را شناسایی کند.

هنوز مشخص نیست که اکوی جدید با چه برچسب قیمتی عرضه می شود، اما مسلماً جای خوشحالی خواهد داشت اگر آمازون قیمت آن را تا 130 دلار و نزدیک به گوگل هوم کاهش دهد. با این همه، این امکان هم وجود دارد که آمازون یکبار دیگر قیمت 180 دلاری اکوی فعلی را حفظ کند؛ اما حتی با این وجود، باز هم از لحاظ قیمت گذاری، آمازون نسبت به اپل برتری فراوانی دارد که قیمت حیرت انگیز 349 دلار را برای هوم پاد خود برگزیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی