ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مشغول توسعه کانکتوری USB-C برای دستگاه های بعدی سرفس است

مایکروسافت مشغول ساخت یک دانگل USB-C برای دیوایس های فعلی سرفس است اما این کمپانی ظاهراً در همین حال، مشغول توسعه کانکتوری USB-C برای لپ تاپ ها و تبلت های آتی خود نیز هست. مایکروسافت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت مشغول ساخت یک دانگل USB-C برای دیوایس های فعلی سرفس است اما این کمپانی ظاهراً در همین حال، مشغول توسعه کانکتوری USB-C برای لپ تاپ ها و تبلت های آتی خود نیز هست. مایکروسافت در پتنتی که به تازگی رویت شده، درباره ورژنی از پورت کانکتور سرفس خود صحبت کرده که با دیوایس های مجهز به USB-C سازگاری دارد.

این پتنت راهکاری را توصیف می کند که نه تنها اجازه می دهد کانکتور مغناطیسی مایکروسافت برای برق رسانی کماکان به فعالیت خود ادامه دهد، بلکه طراحی مخروطی آن اجازه می دهد تا به راحتی در پورت USB-C قرار گیرد. متاسفانه مایکروسافت در پتنت خود می گوید که این کانکتور تنها از سرعت USB 2.0 پشتیبانی می کند که باعث می شود آن را اندکی بی مصرف تلقی کنیم؛ زیرا اکثر USB های نوع C از قابلیت های USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می کنند.

کانکتور فعلی دیوایس های سرفس.

با این همه ممکن است مایکروسافت موفق به پیاده سازی سرعت USB 3 روی پورت دستگاه سرفس شده باشد و صرفاً سرفس کانکتور را به USB 2 محدود کند. در هر صورت، اکثر کاربران سرفس امیدوار هستند مایکروسافت تاندربولت را نیز در برنامه های خود برای تعبیه USB-C از یاد نبرد.

پانوس پانای، مدیر واحد سرفس مایکروسافت مدتی پیش در یکی از مصاحبه های خود گفت که این کمپانی رویکردی محتاطانه در قبال USB-C برای سرفس در پیش گرفته است. وی گفت آخرین کاری که مایکروسافت می خواهد انجام دهد، حذف پورتی است که مردم امروز، فردا و پس فردا به آن نیاز دارند؛ آن هم تنها به خاطر دستیابی به تکنولوژی تازه ای که موانعی در برابر مشتریان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی