ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سیستم صوتی بدون اسپیکر؛ تکنولوژی جدید شرکت کانتیننتال برای صنعت خودروسازی

شرکت قطعه سازی کانتیننتال ادعا میکند که برای اولین بار در جهان موفق به توسعه سیستم صوتی استریو بدون اسپیکر شده است. عملکرد این سیستم به گونه ایست که در آن از درب ها، سقف ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

شرکت قطعه سازی کانتیننتال ادعا میکند که برای اولین بار در جهان موفق به توسعه سیستم صوتی استریو بدون اسپیکر شده است. عملکرد این سیستم به گونه ایست که در آن از درب ها، سقف و داشبورد جهت پخش موسیقی استفاده می شود.
مهندسین این شرکت پرآوازه آلمانی که بیشتر شهرتش را مدیون تایرهای تولیدی خود است، اعلام کرده‌اند که این سیستم از فناوری جدید تولید صدا از سطوح، سرمنشأ میگیرد.
بکارگیری این سیستم احتمالا با استقبال شرکت های سازنده خودرو مواجه بشود چرا که مزایایی از قبیل کاهش هزینه های تولید و کاسته شدن از وزن خودرو (ناشی از حذف اسپیکرهای گران قیمت و نسبتا سنگین وزن مرسوم) و در نتیجه کاهش مصرف سوخت اتومبیل را به دنبال خواهد داشت.
شرکت کانتیننتال برای ارتقای این سیستم ، خودروی مرسدس سی-کلاس را در نظر گرفته است.

این فناوری بر پایه بکارگیری محرکهای صوتی شامل یک مگنت و یک کویل (که با ایجاد لرزش در سطوح مختلف خودرو موجب ساطع شدن امواج با محدوده فرکانس قابل شنیدن برای انسان می شود) استوار است.

براساس ادعای مهندسین، با استفاده از این فناوری، قابلیت تبدیل کل خودرو به یک اسپیکر غول پیکر چندان دور از ذهن نخواهد بود.
به طرز زیرکانه ای، در سیستم مذکور این قابلیت وجوددارد که سطوح مختلف خودرو عهده دار وظایف بخشهای مختلف یک سیستم صوتی عادی شوند، به عنوان مثال پنل سقف خودرو قابلیت بدل شدن به ساب ووفر را دارد و به همین منوال مابقی سطوح نیز می توانند هر کدام گوشه ای از کار را بر عهده داشته باشند.

همچنین این سیستم که حدود 90 درصد سبکتر از سیستم های مرسوم است، از مصرف انرژی کمتری نیز برخوردار بوده و قادر است تا اصوات سه بعدی بیشتری ایجاد نماید. با تمام این ها شرکت کانتیننتال اعلام کرده هنوز چند سالی با تولید انبوه این محصول فاصله دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    افرین به این خارجی ها که هرچه داریم از اوناست

  • Hotyi Bayuiop
    Hotyi Bayuiop | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    عالی بود خیلی ممنون

  • sasani
    sasani | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    اوه شکل بلندگو رو از یه فرم به فرم دیگه اورده خوراک پراید کارکردس دم در نمایندگی سایپا. اقا این کل ماشین صدا میده فکر نمی کنید یه چیزیش شله در جواب اقا ماشین مشکلی نداره سیستم صوتی تون فرسوده شده کمی ولوم بدید صداش عالی میشه ?

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    مگنت آهن ربا

مطالب پیشنهادی