ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری‌های پیچیده و جدید، عامل اصلی تاخیر در عرضه آیفون 8

خبرگزاری کره ای «The Korea Herald» گزارش می دهد که اپل به تازگی ده‌ها میلیون دلار صرف خرید تجهیزات بسیار خاصی کرده و آن را در اختیار تامین کنندگان قطعات آیفون بعدی قرار داده است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

خبرگزاری کره ای «The Korea Herald» گزارش می دهد که اپل به تازگی ده‌ها میلیون دلار صرف خرید تجهیزات بسیار خاصی کرده و آن را در اختیار تامین کنندگان قطعات آیفون بعدی قرار داده است. قرار است از این دستگاه‌ها جهت ساخت «مدار مجتمع چاپی مستحکم و انعطاف پذیر» (RFPCB) برای آیفون ۸ استفاده شود.

همانگونه که ذکر شد خود اپل از این ابزار استفاده نمی کند و ده‌ها میلیون دلار هزینه کرده است تا مدار اصلی آیفون را تغییر دهد. این در واقع همان مداری است که قطعاتی کلیدی مانند نمایشگر و دوربین را به هم متصل می کند. ساز و کار استفاده از برد چاپی مستحکم و انعطاف پذیر همچنین به اپل اجازه می دهد تا آن را به شکلی کوچک تر بسازد و فضای داخلی آیفون را بهتر مدیریت نماید.

تصویری از مادربرد آیفون ۷

بر اساس گزارش منبع کره ای، اپل سه تامین کننده برای توسعه برد مورد بحث داشته که به دلیل سختی کار، یکی از آنها از تولید این قطعه شانه خالی کرده و در حال حاضر شرکت های کره ای Interflex و Youngpoong در حال توسعه برد مستحکم و انعطاف پذیر برای آیفون ۸ هستند. مشخص نیست که چرا کمپانی تایوانی دیگری که نقش تامین کننده‌ی سوم را داشته، تصمیم به رها کردن موقعیتِ همکاری با اپل را گرفته است اما گمانه زنی می شود که روند پیچیده کار و کیفیت مورد نظر اپل، از عوامل اصلی این تصمیم بوده اند.

در هر صورت این یکی دیگر از مشکلات اپل در روند توسعه آیفون ۸ است. پیش از این در خبرها خوانده بودید که شرکت کالیفرنیایی، برای قرار دادن حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر با چالش های فنی مواجه شده و راستش را بخواهید، هنوز هم هیچ کس خارج از حلقه معتمدین اپل نمی داند که باید منتظر این فناوری در آیفون ۸ بود یا خیر.

همه اینها در حالیست که مدتی پیش، «مینگ-چی کو» تحلیلگر ارشد موسسه مالی-تحلیلی «KGI» هم پیش بینی کرده بود که تولید انبوه آیفون ۸ با تاخیر مواجه می شود و در ماه های اول، مشتریان به سادگی قادر به خرید این محصولِ متحول شده نخواهند بود.

تمام این مسائل و مشکلات، باعث ایجاد شدن بازارهای سیاه برای آیفون ۸ می شود، مخصوصاً در کشورهایی که اپل فعالیتی رسمی در آنها ندارد. در نتیجه اگر در ماه های اول پس از معرفی، آیفون ۸ با قیمتی بالاتر از ۵ میلیون تومان به بازار کشورمان راه پیدا کرد، آنقدرها هم نباید شگفت‌زده شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    خداییش کار ندارم ولی اپل هیچ نواوری نداره!مثلا الجی با اینکه زیاد موفق نیست توی بحث موبایل ولی هر سال پرچمداراش زمین تا اسمون باهم فرق دارن و حتی میان رده هاش هم شبیه ام نیستن و ریسک میکنه که واقعا ریسک هست توی این همه رقیب و تنوع و اختلاف نظر موفق شد ولی سامسونگ که همشون یکی هستن گوشی هاش اپل هم که فقط منتظره ببینه چه چیزه الان روی مد هست و کاربران بهش علاقه دارن بعد بیاد اون کار رو کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی