ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پژو 508 در برابر رنو تلیسمان؛ مقایسه سدان های سایز متوسط فرانسوی

شرکت ایران خودرو به تازگی پژو 508 مدل 2016 را به فروش می رساند. این در حالی است که نماینده رسمی رنو در ایران، از مهر 95 عرضه رنو تلیسمان را آغاز كرده است که ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

شرکت ایران خودرو به تازگی پژو 508 مدل 2016 را به فروش می رساند. این در حالی است که نماینده رسمی رنو در ایران، از مهر 95 عرضه رنو تلیسمان را آغاز کرده است که به نوعی رقیب و هم کلاس پژو 508 محسوب می شود.

نگین خودرو نسخه E3 تلیسمان را با قیمت 189 میلیون و 500 هزار تومان ثبت نام می کند و ایران خودرو 508 فول آپشن مدل 2016 را با قیمت 179 میلیون تومان به فروش مى رساند. در ادامه مقایسه اى از این دو خودرو بیان شده است.

مشخصات فنی
هر دو سدان سایز متوسط فرانسوی به پیشرانه های 1.6 لیتری توربو مجهز هستند. موتور رنو تلیسمان 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتون متر گشتاور تولید مى کند. اما در مورد پژو 508 قدرت موتور در حدود 163 تا 165 اسب بخار اعلام شده و گشتاور آن نیز 250 نیوتون متر است. در نتیجه در این بخش برترى با تلیسمان است.
آیسین به عنوان مطرح ترین طراح سیستم انتقال قدرت برای پژو 508 گیربکس شش سرعته اتوماتیکی را طراحى کرده که بر روی تمام سری 165THP نصب است. رنو از فناوری F1 را در بحث فنی تلیسمان استفاده کرده است و یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه را برای انتقال قدرت موتور 190 اسب بخار انتخاب کرده است.

در بحث مصرف سوخت نیز تلیسمان با 1 لیتر مصرف کمتر در مقابل پژو 508 نسبت به این خودرو برترى دارد. شتاب صفر تا صد رنو تلیسمان نیز در حدود 7.7 ثانیه اعلام شده و نزدیک به 1.1 ثانیه نسبت به پژو 508 برتری دارد.

تجهیزات و امکانات رفاهی

هر دو خودرو داراى امکاناتی نظیر گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده، دوربین عقب، تودوزی چرم، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، هدآپ و... هستند
در کابین پژو 508 امکاناتی نظیر دنده پشت فرمان، سیستم تهویه چهارگانه، نور بالای اتوماتیک و... دیده می شود که در تلیسمان وجود ندارند.
.ولی تلیسمان E3 که در حال حاضر به بازار ایران آمده است امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، ماساژور صندلی های جلو به صورت فابریک، سیستم کمکی پارک و اتوپارک، قابلیت تنظیم حالت رانندگی خودرو با 11 پارامتر متغیر (508 تنها در سه حالت قابلت تنظیم است)، تغییر نورپردازی کابین، تغییر نوع صفحه آمپر و چند آپشن دیگر را نسبت به 508 بیشتر دارد.مشخصات ایمنی
رنو تلیسمان و پژو 508 خودروهایی فرانسوی هستند که هر دو 5 ستاره ایمنی را از مرکز یورو انکپ دریافت کرده اند. البته در برخی بخش های تست های چهارگانه پژو 508 بالاتر است و در برخی بخش های دیگر رنو تلیسمان. وجود شش کیسه هوای 10 نقطه ای، رادار نقطه کور، ترمزهای پیشرفته و... از جمله امکاناتی است که باعث شده تا تلیسمان و 508 از نظر ایمنی در جایگاه خوبی قرار داشته باشند.

قیمت و شرایط بازار
پژو 508 یکی از خودروهای پرفروش در کلاس خود برای بازار فرانسه به حساب می آید. اما، در حال حاضر ایران خودرو مدل 2016 این خودرو را به بازار ایران آورده و تاکنون خبری از عرضه مدل 2017 نشده اما با این وجود قیمت مدل 2016 را بیش از 170 میلیون تومان تعیین کرده است.

این نوع قیمت گذاری برای مدل قدیمی 508 نشان می دهد که در آینده نزدیک احتمالا با عرضه مدل سال این خودرو قیمت آن تا بیش از 190 میلیون تومان هم مى رسد.
همچنین در بازار جهانی قیمت نسخه های هم رده 508 و تلیسمان به شکلی تعیین می شود که در اکثر مواقع بهای تمام شده تلیسمان بیشتر است.

خدمات پس از فروش

خودروهایی مانند هایما S7، سوزوکی گرندویتارا، پژو 2008، پژو 508 و حتی تندر90 در تمام نمایندگی های ایران خودرو پذیرش می شود و به اصطلاح باید به نمایندگی پایلوت خود مراجعه کنند.

این سبک فعالیت باعث شده تا در حال حاضر تعداد نمایندگی های مجاز به خدمات تلیسمان از جانب نگین خودرو به مراتب بیشتر از مراکز خدماتی ایکاپ در کشور باشند.

تلیسمان خودرو تازه ای در بازار جهانی محسوب می شود و در ظرف چند ماه گذشته نیز فروش قابل توجهی را در بازار ایران تجربه کرده است اما پژو 508 در نسل فعلی سال های آخر تولید خود را پشت سر می گذارد و ظرف یکسال اینده با مدل جدیدتری جایگزین خواهد شد.

با این توضیح مشخص است که استقبال مشتریان از کیا اپتیما JF یا هیوندای سوناتا LF و... به دلیل اینکه با مدل هاى سال وارد کشور مى شوند به مراتب بیشتر پژو 508 است.

در واقع بیم آن می رود که شکست پژو 407 در بازار به نوعی با مدل 508 نیز تکرار شود و این خودرو علیرغم جذابیت های ظاهری و فنی خود نتواند آنچنان که باید و شاید توجه مشتریان ایرانی را جلب کند.

امید است که ایران خودرو با درس گرفتن از تجارت گذشته بتواند در بازار خودروهای وارداتی رقابتی تر عمل کرده و محصولات خود را منطبق بر تغییرات جهانی و قیمت گذاری منطقی راهی بازار نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    چه فایده با این قیمتهای فضایی نمیشه خرید و سوار شد

  • ایمان موذنی
    ایمان موذنی | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    پژو در کارخانه های تولید خودرو افت به خصوصی داشته اما رنو با عرضه محصولات با کیفیت مانند تلیسمان و کولیوس تونسته به یه شرکت قدرتمند تبدیل شه . فراموش نکنید اگه برجام و روحانی نبودن ، الان پژو هم نبود !!!
    یعنی اون موقعی که پژو بازار های مهم رو از دست داد ، ما اومدیم و با این قرارداد های مسخره پژو رو از خاک بلند کردیم .
    تو دوران روحانی مچکریم انتظاری غیر از این هم نمیره که به جای این که روی متخصص های داخلی خودمون سرمایه گذاری کنیم و بگیم ما میتونیم ، میگیم که ما نمیتونیم و میریم دست به دامن یه شرکت در حال ورشکستگی میشیم !!!

    • ایمان موذنی
      ایمان موذنی | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

      چن وقت پیش کشوری مثل نیجریه که مردمش نون ندارن بخورن با تکیه به متخصصان داخلی تونستن خودروی ملی برقی تولید کنن ! اون وقت ما هنوز پراید میسازیم !!!
      روحانی _مچکریم !!!

      • mohammad abbasi
        mohammad abbasi | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

        کاش همون پراید رو میتونستید صفر تا صد خودتون بسازید،حتی همون پراید هم طبق اعلام خودشون حدود 90 درصد داخلی سازی شده و هنوز قطعاتی هست که نمیتونن تولید کنن برای همین پراید به ظاهر ساده،سال 91 هم دیدیم با تحریم چجوری تولید پراید قطع شد تا اینکه دست به دامن چین شدن

        • mojtaba88
          mojtaba88 | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

          به جای اینکه بر تولید ملی و برداشتن موانع تولید کالای ایرانی و با کیفیت احتمام بشه ، متاسفانه حمایت درستی از تولید کننده ها نمی کنند و بعد از برجام شاهد پر شدن تبلیغات اجناس خارجی در کشور هستیم و ظاهرا برجام باعث اشتغال بیشتر برای خارجی ها و به خصوص اروپایی ها شده تا ایرانی ها

    • ErfanMTI
      ErfanMTI | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

      روحانی دولتش خوبی زیاد داره اما یادمون نمیره با اقداماتی باعث رونق بازار دوباره لگن سازی های ایران شد
      به امید انقراض تمام بنجل سازان مفت خور ایران

    • Joseph Entezari
      Joseph Entezari | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

      در جواب ایمان موذنی
      من موندم چرا امثال آدمایی مثل شما فقط حرف می زنید و نمیدونید فکر کردن و تحقیق اصلا چی هست!
      قبل از گفتن چرندیات بهتره بری تحقیق کنی تا بفهمی پژو رتبه دوم بزرگترین خودروسازی اروپا رو داره و قرار نیست به فروش تو کشور ما وابسته باشه!
      منطق امثال آدمایی مثل شما اینه که ما دورو خودمون دیوار بکشیم بعد هم سوار فرغون هایی مثل پراید ساینا دنا و..امثال این آهن غراضه ها بشیم مطمین باش اگه خودروسازی های داخلی آشغال تحویل مردم ندن هیچ آدم عاقلی سراغ خودروی خارجی نمیره در صورتی که امثال شما فقط اجبار و زور سرتون میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی