ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد از وزارت ارتباطات برای کم کاری در فیلترینگ کانال های تلگرامی و واکنش واعظی

روز گذشته آقای «عبد الصمد خرم آبادی» معاون دادستان کل کشور که دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز هست، از کم کاری وزارت ارتباطات در زمینه فیلترینگ کانال های تلگرامی انتقاد کرد. [digipullqoute place="right"]فهرستی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

روز گذشته آقای «عبد الصمد خرم آبادی» معاون دادستان کل کشور که دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز هست، از کم کاری وزارت ارتباطات در زمینه فیلترینگ کانال های تلگرامی انتقاد کرد.

فهرستی از 8 هزار کانال تلگرامی برای فیلترینگ به وزارت ارتباطات ارسال شده است

او گفته فهرستی از 8 هزار کانال تلگرامی که محتواهایی خلاف قوانین منتشر می کرده اند برای فیلترینگ به وزارت ارتباطات ارسال شده، اما تا کنون از سوی وزارتخانه مذکور هیچ اقدامی صورت نگرفته است. خرم آبادی همچنین اضافه کرد برای بعضی از این کانال ها، تا 40 بار درخواست فیلترینگ صادر شده اما وزارت ارتباطات ترتیب اثری نداده است.

فاز سوم فیلترینگ هوشمند و واکنش وزیر به سخنان آقای خرم آبادی

سخنان آقای خرم آبادی اما موجب واکنش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد؛ آقای «محمود واعظی» وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاح پروژه های بخش خصوصی در راستای بهره برداری از فاز 3 شبکه ملی اطلاعات، در واکنش به حرف های دبیر کارگروه مورد اشاره گفت:

ایشان دبیر یک کارگروه است و این مطالب نظر کارگروه نیست و نظر شخصی ایشان است.

ایشان مرتب سخنرانی می کنند که تخصص شان در این حوزه نیست و نظرشان این است که همه چیز بسته شود اما کارگروه در کشور بر اساس نظر یک شخص اداره نمی شود. هر آنچه کارگروه تصمیم بگیرد برای همه محترم است و باید اجرا شود.

اظهارات شخصی دبیر کارگروه در حالی مطرح می شود که افراد دیگری را نیز می توانید پیدا کنید که نظرات دیگری دارند و بر اساس نظر یک نفر نمی توان رفتار کرد و معیار ما سیاست های دولت و رهنمودهای رهبری است که بر اساس آن عمل می کنیم.

ایشان یک طرز فکری دارند که فکر می کنند همه چیز باید مسدود شود اما بر اساس تجربیات ایران و دنیا اعلام می کنیم که با بستن امکان ایجاد شغل‌های جدید و ایده جدید نیست و مردم را به سمت استفاده از فیلترشکن هل می دهید.

در این باره چند وظیفه را بر عهده داریم؛ نخست اینکه هر چه می‌توانیم برای پاکسازی فضای مجازی انجام دهیم و سپس فرهنگسازی مردم و رسانه‌ها از الزامات است زیرا مردم ایران نیز باید بدانند که این پدیده تنها مختص به ایران نیست و احتیاج به سواد دیجیتالی دارند.

لازم به ذکر است که وزیر ارتباطات درباره وضعیت فیلترینگ در کشور گفته که فاز دوم این پروژه به اتمام رسید و اجرای فاز سوم آن آغاز شده است. وی همچنین به تولید محتوای مبتنی بر فرهنگ ایرانی تاکید کرده و حمایت دولت از فعالان بخش خصوصی را در این زمینه اعلام نمود.

آغاز فاز آزمایشی اینترنت اشیا

محمود واعظی در ادامه به مبحث اینترنت اشیا نیز اشاره کرد و از اهمیت اینترنت برای پیشرفت کسب و کارها در سطح جهانی، و همچنین آزادی مردم برای استفاده از روش های مختلف سخن گفت. وی همچنین از آغاز مرحله آزمایشی اینترنت اشیا در کشور نیز خبر داد و اعلام کرد:

در ایران و برخی کشور ها برای اینترنت اشیا برنامه ریزی می کنند و تا چند سال آینده انسان ها، اشیا و محصولات به اینترنت متصل می شوند.

برای هوشمند سازی منازل، مدارس و فضاهای کسب و کار کمیته ویژه ای در مخابرات در حال اجرای فاز آزمایشی اینترنت اشیا هستند تا بتوانیم این فناوری را همگام با سایر کشورها در ایران به ویژه در کلانشهرها اجرایی کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    یه دفعه اینا کودتا مودتا نکنن دولت منتخبمون رو نابود کنن ...

  • E.A
    E.A | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    کاملا صحیح ☺

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی