ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت رکورد سریع ترین پهپاد دنیا با بیش از 260 کیلومتر در ساعت سرعت [تماشا کنید]

در حال حاضر استارتاپ ها و تیم های مختلفی از سراسر دنیا برای تبدیل مسابقه سرعت پهپادها به یک ورزش و رقابت جدی و پر درآمد تلاش می کنند که در این میان «Drone Racing ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

در حال حاضر استارتاپ ها و تیم های مختلفی از سراسر دنیا برای تبدیل مسابقه سرعت پهپادها به یک ورزش و رقابت جدی و پر درآمد تلاش می کنند که در این میان «Drone Racing League» یا DRL، موفق شده بیشترین سرمایه را جذب کرده و حتی قراردادهایی را نیز برای پخش تلویزیونی مسابقات منعقد نماید.

پهپادهای مسابقه ای DRL حدود 130 کیلومتر در ساعت سرعت دارند

البته یکی از مهم ترین افتخارات DRL، طراحی و تولید پهپاد «Racer3» برای شرکت کنندگان در مسابقات است که بسیار چابک و با دوام بوده و می تواند با نهایت سرعتی نزدیک به 130 کیلومتر در ساعت پرواز کند. اما مهندسین تیم در اوقات فراغت خود نیز دست از طراحی بر نداشته و با ساخت پهپاد جدیدی، رکورد سریع ترین کوادکوپتر دنیا را با سرعت 261.5 کیلومتر در ساعت از آن خود کرده اند.

بر اساس ادعای تیم سازنده، رکورد مذکور که با حضور نمایندگان گینس به ثبت رسیده، بیشترین سرعت پهپاد «RacerX» نبوده و این پرنده می تواند تا 290 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد؛ اما شرایط رکوردگیری بر اساس قوانین گینس تعیین شده و فقط 100 متر برای شتاب گیری در اختیار پهپاد مذکور قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که RacerX در مجموع 800 گرم وزن داشته و می تواند با انرژی تامین شده از دو باتری 1300 میلی آمپری و لیتیوم-پلیمری «5S R-Line Tattu»، پروانه های خود را تا 46 هزار دور در دقیقه بچرخاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AK.۰۱۱۱
    AK.۰۱۱۱ | ۲ تیر ۱۳۹۸

    ما هم سریع ترین پراید دنیا رو میسازیم! این که چیزی نیست?

مطالب پیشنهادی