ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودکشی مسئول «آلفابی» در زندان شائبه کلاهبرداری این سایت را کمرنگ می کند

چند روزی می شود که سایت مشهور اما بدنام «AlphaBay» بدون اعلام قبلی ناگهان تعطیل شده است، یک فروشگاه آنلاین که البته در فضای وب تاریک برای فروش مواد مخدر و هرچیز غیر قانونی دیگر که ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

چند روزی می شود که سایت مشهور اما بدنام «AlphaBay» بدون اعلام قبلی ناگهان تعطیل شده است، یک فروشگاه آنلاین که البته در فضای وب تاریک برای فروش مواد مخدر و هرچیز غیر قانونی دیگر که فکرش را بکنید فعالیت می کرد.

سایت های وب تاریک به دلیل ماهیت غیر قانونی، با مخفی کردن نام و نشان خود در دنیای واقعی عموماً قابل ردگیری نیستند. همین موضوع فرصتی برای کلاهبرداری فراهم می کند و بوده اند فروشگاه های غیر قانونی مشهوری که ناگهان یک روز حساب مشتری های خود را خالی کرده و دیگر اثری از آنها دیده نشده است.

بر همین اساس تصور می شد آلفابی هم به چنین سرنوشتی دچار شده باشد، اما حالا وال استریت ژورنال خبر می دهد یکی از مسئولین این وبسایت که شهروندی کانادا را دارد، به نام Alexandre Cazes در تایلند دستگیر شده است.

«آلفابی» مشهور ترین فروشگاه غیر قانونی در وب تاریک محسوب می شد و حالا چنین سرنوشتی آن را به سایت جاده ابریشم یا Silk Road شبیه می کند، فروشگاهی که قبل از آلفابی شناخته شده ترین به حساب می آمد و پس از دستگیری Ross Ulbricht در سال ۲۰۱۳ تعطیل شد.

البته یک تفاوت عمده در این میان وجود دارد، اینکه آقای Ulbricht اخیراً به حبس ابد محکوم شد و سزای خود را سپری می کند، در حالی که مقامات کانادایی می گویند Alexandre Cazes در زندان خودکشی کرده است.

پلیس سایبری کانادا اما پس از تفتیش آپارتمان وی در شهر Trois-Rivières ایالت کبک به سرورهایی دست پیدا کرده که احتمالاً می توانند بخشی از فعالیت های غیر قانونی آلفابی را شفاف سازی نمایند.

ناگفته نماند که بخش قابل توجهی از درآمد آلفابی هم از خرید و فروش سلاح و شماره کارت های اعتباری دزدی تامین می شد. آلفابی با چنین فعالیت هایی بر اساس تخمین ها روزی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار سود داشت که در ماه رقم چشمگیری می شود.

بر همین اساس تعجبی ندارد که حالا وب سایت های دیگر فعال در وب تاریک تلاش می کنند توجه «آوارگان آلفابی» را به سوی خود جلب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamid
    Hamid | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    ازینا زیادن و کاملا قانونی و حتا دولت هم همایت میکنه اما 50 ________50

  • poker face
    poker face | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    لطفاً بعنوان برترین سایت حوزه تکنولوژی در ایران دروغ دیجی کالا در قالب تخفیف های گسترده رو پیگیری کنید. ما دستمون به جایی نمیرسه

    • m8n
      m8n | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

      @poker face قضیه چیه؟!

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

      چرا کار دیجی کالا

مطالب پیشنهادی