ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Warp Shift؛ هزارتوی جاذبه

برای بازی های اسمارت فون ها، پرداخت مناسب به ایده ها تنها یک طرف قضیه بوده و تا موفقیت همچنان راه است؛ Threes! و 2048 را با هم مقایسه کنید. با وجود اینکه 2048 یک ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

برای بازی های اسمارت فون ها، پرداخت مناسب به ایده ها تنها یک طرف قضیه بوده و تا موفقیت همچنان راه است؛ Threes! و 2048 را با هم مقایسه کنید. با وجود اینکه 2048 یک کلون کاملا مشابه از Threes! بود اما نهایت دیدیم ساخته Ketchapp توانست به راحتی Threes! را پشت سر بگذارد.

علت این اتفاق به سیاست قیمت گذاری اپلیکیشن ها و متاسفانه استقبال به نسبت کم دارندگان تلفن های هوشمند [به خصوص اندرویدی ها] از عناوین پولی باز می گردد. همین مسئله باعث شده تا خیلی از سازندگان، بازی های خود را رایگان روی اندروید عرضه نموده و یا نهایت بعد از چند ماه نسخه مجانی را به دست بازیکن ها برسانند.

اینکه افزایش بازی هایی که از روش سیستم پرداخت درون برنامه برای کسب درآمد استفاده می کنند را خوب یا بد بدانیم به سیاست های توسعه دهندگان بستگی دارد اما تاکنون بازی های پولی خوب گوناگونی رایگان شده اند که برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم تا نگاهی به یکی از بهترین های آن ها بیاندازیم.

Warp Shift که سال 2016 برای سیستم عامل های iOS و اندروید عرضه شد، نزدیک به دو ماه پیش قیمتش از 2.99 دلار به 0 کاهش یافت که البته همین مسئله هم افزایش تقریبا 10 برابری آمار دانلود ساخته دوست داشتنی استودیوی FISHLABS را به همراه داشته است. خوب این از صحبت های ابتدایی؛ حالا بیایید به خود بازی بپردازیم.

Warp Shift داستان دختری کوچک به نام Pi را روایت می کند که در محیطی هزارتو شکل گیر افتاده و حالا باید با استفاده از قدرتش سعی نماید از آنجا فرار کند. شاید ابتدا که دست به تجربه Warp Shift بزنید، گیم پلی آن را الهام گرفته از بقیه عناوین معمایی قلمداد کنید.

اشتباه هم نیست ولی اینجا توسعه دهنده با استفاده از المان هایی توانسته رنگ جذابیت به ساخته اش ببخشد. همانگونه که اسکرین شات ها نشان می دهند، محیط بازی به چندین مربع تقسیم می شود که هر کدام در دیوارهایشان دارای حفره هایی برای عبور هستند.

حالا باید به گونه ای این اتاق ها را جا به جا کنید تا به کمک حفره ها، راهی برای رفتن به نقطه پایانی بیابید؛ با کشیدن دست خود به چهار جهت، مربع ها یک خانه به سمتی که می خواهید حرکت می کنند. جدا از معماهای جذاب و تنوع آن ها در مرحله های بالاتر که توانسته اند جذابیت بازی را افزایش می دهند، نباید نقش گرافیک و موزیک را نادیده بگیریم.

برای حرکت اتاق ها و کاراکتر اصلی محدودیت هایی [عدد سمت چپ و بالای تصاویر] دارید.
محیط ها به زیباترین شکل ممکن طراحی شده اند و با رنگ بندی زیبای شان یک تجربه جذاب به شما هدیه می دهند. نکته مثبت اینجاست که با رفتن به مرحله های بعدی، نه فقط معماها بلکه منطقه ها هم از دیدگاه ظاهری دچار تغییراتی می شوند. از طرفی قطعه های آرامش بخش بازی می توانند گوش های بازیکن ها را نوازش دهند.

با وجود اینکه تمام این المان ها در کنار یکدیگر به تنهایی برای جذابیت Warp Shift کفایت می کنند ولی توسعه دهنده برای گیم پلی از یک ایده متفاوت هم استفاده کرده است؛ شخصیت درون خانه ها. برای جا به جایی اتاق ها، گاهی اوقات مجبورید ابتدا جای شخصیت داستان را عوض کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید.

معلوم نیست Warp Shift تا چه زمانی رایگان خواهد بود و با توجه به موفقیت های نسخه مجانی اش، ممکن است توسعه دهنده همان ورژن پولی را روی مارکت ها عرضه نماید. بنابراین پیش از آنکه چنین فرصت خوبی را از دست بدهید، پیشنهاد می کنیم بازی را دانلود کرده و با معماهایش سرگرم شوید.

Warp Shift

Warp Shift

سازنده: Deep Silver قیمت: رایگان با پرادخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 342 / 182 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    این بازی خیلی وقته هست
    من همون اول نصبش کرده بودم
    مراحل بالاییش خیلی سخته و حوصله می خواد
    درگیر کننده هست
    بازی flipy hills رو هم معرفی کنید ..محشره

مطالب پیشنهادی