ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل و خلق عکس های هنری از تصاویر ثبت شده در Street View

شرکت گوگل در تازه ترین پروژه خود، موفق شده با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تصاویر ثبت شده در «Street View» را به عکس هایی در حد و اندازه تصاویر ثبت شده توسط ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

شرکت گوگل در تازه ترین پروژه خود، موفق شده با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تصاویر ثبت شده در «Street View» را به عکس هایی در حد و اندازه تصاویر ثبت شده توسط عکاسان حرفه ای تبدیل کند.

نرم افزار تیم یادگیری ماشینی گوگل، تصاویر منتخب را به عکس های پانورامای زیبا تبدیل می کند

آقای «هویی فنگ» یکی از مهندسین نرم افزار در تیم ادراک ماشینی گوگل می گوید طی پروژه، متخصصین شرکت توانسته اند با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی مخصوص، شبکه یادگیری عمیقی را توسعه دهند که هزاران تصویر ثبت شده در کالیفرنیای آمریکا را برای یافتن چشم اندازهای شگفت انگیز اسکن کند. این نرم افزار سپس به تقلید از عکاسان حرفه ای، تصاویر منتخب را به عکس های پانورامای زیبایی تبدیل می کند.

چنین فرآیندی در حالت عادی و به وسیله انسان، کار بسیار دشواری بوده و معمولاً زمان و انرژی بالایی طلب می کند. اما شبکه یادگیری تیم گوگل، در مدت زمان کوتاهی شناسایی شاخصه های تصاویر برتر را فراگرفت و موفق شد با استفاده از آن، عکس های زیبایی را از دل تصاویر موجود استخراج کند.

البته محققین پس از پایان کار، یک آزمون مانند «تست تورینگ» نیز ترتیب دادند و از عکاسان حرفه ای خواستند نظرات خود را در ارتباط با عکس های موجود، که مخلوطی از تولیدات نرم افزار و تصاویر ثبت شده توسط چند عکاس حرفه ای و نیمه حرفه ای بود، بیان کنند.

آقای فنگ می گوید در پایان نظر سنجی، حدود 40 درصد از تصاویر تولید شده به وسیله نرم افزار، نمره ای برابر با عکس های ثبت شده توسط عکاسان را کسب نمودند که با توجه به حساسیت های بالای این قشر، آمار جالب توجهی به نظر می رسد.

در نهایت لازم به ذکر است که بنا بر اظهارات آقای فنگ، تصاویر ثبت شده توسط Street View صرفاً به عنوان بستر آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و وی امیدوار است روش جدید در آینده، به صورت یک محصول در اختیار کاربران قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی