ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از اینترنت وای فای رایگان به قیمت تمیز کردن توالت های عمومی

همه ما با فرم های موافقتنامه استفاده از خدمات (TOS) آشنا هستیم؛ متون بلندی که معمولاً در مرحله ابتدایی نصب نرم افزارهای مختلف ظاهر شده و کاربر نیز بدون خواندن حتی یک خط از آنها، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

همه ما با فرم های موافقتنامه استفاده از خدمات (TOS) آشنا هستیم؛ متون بلندی که معمولاً در مرحله ابتدایی نصب نرم افزارهای مختلف ظاهر شده و کاربر نیز بدون خواندن حتی یک خط از آنها، روی گزینه «موافقم» کلیک کرده و فرآیند نصب را ادامه می دهد.

یک شرکت انگلیسی به نام «Purple» (که برای اماکن مختلفی مانند رستوران ها خدمات وای فای فراهم می کند) نیز برای اینکه ثابت کند هیچکس فرم های مورد بحث را مطالعه نمی کند، آزمایش جالبی را انجام داده است.

کاربران با تایید فرم، به صورت ناخواسته انجام خدمات عمومی را به عهده می گیرند

شرکت مذکور در بعضی از اماکن، یک بند جدید را به فرم موافقتنامه استفاده از اینترنت وای فای رایگان خود اضافه کرده، که کاربر را مجبور به انجام خدمات خاصی می کند. این خدمات شامل پاک کردن فضولات حیوانات در سطح پارک ها، تمیز کردن توالت های عمومی، جدا کردن آدامس های چسبیده به کف خیابان و حتی رنگ کردن لاک حلزون ها می شود.

جالب است بدانید که بر اساس آمارهای به دست آمده، بیش از 22 هزار نفر بدون اینکه فرم های Purple را مطالعه کنند، با آنها موافقت کرده و به صورت ناخواسته، انجام امو مورد اشاره را به عهده گرفته اند.

البته از آنجایی که فرآیند مورد بحث صرفاً یک آزمایش بوده، شرکت انگلیسی هیچ کس را مجبور به تمیز کردن توالت های عمومی نکرده اما در فرم خود، برای افرادی که وجود بند اضافی را گزارش کنند جایزه ای در نظر گرفته بود که تنها یک نفر برای دریافت آن با شرکت تماس گرفته است.

لازم به ذکر است که بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا، تمام شرکت های فعال در این قاره موظفند از خرداد ماه سال آینده فرم های موافقتنامه کوتاه تر و شفاف تری را به کاربران ارائه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • lowren-zo azn
    lowren-zo azn | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    بخونیم‌که چی !!! مثلا بتونیم با یه بندش مخافت کنیم!!!!! تا اکی ندی نصب نمیشه برنامه

  • pouya s
    pouya s | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    چه باحال تست جالبی بوده

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    عکس توالت ایستاده گذاشتین

مطالب پیشنهادی