ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح مفهومی Helmfon، کلاهی که سر و صدای اضافی را حذف می کند

بسیاری از کارمندان در دفاتر و محیط های کاری با سر و صدای زیادی درگیر بوده و در عین حال، نیازمند برقراری ارتباط با بعضی از همکاران خود نیز هستند. کانسپت جدید شرکت طراحی اوکراینی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

بسیاری از کارمندان در دفاتر و محیط های کاری با سر و صدای زیادی درگیر بوده و در عین حال، نیازمند برقراری ارتباط با بعضی از همکاران خود نیز هستند. کانسپت جدید شرکت طراحی اوکراینی «Hochu rayu» نیز برای همین افراد توسعه یافته و در واقع، کلاهی برای حذف سر و صدای اضافی محیط است.

ایده محصول مورد بحث که «Helmfon» نام دارد زمانی به ذهن طراحان رسید، که به دنبال ابزاری برای برقراری ارتباط اسکایپ بین کارمندان، بدون ایجاد مزاحمت برای سایر همکاران بودند.

هِلمفون به اسپیکر و میکروفون داخلی مجهز شده است

بر اساس اظهارات کمپانی سازنده، نه تنها می توان هِلمفون را مانند یک کلاه موتورسواری روی سر قرار داد، بلکه برای راحتی کاربر (خصوصاً در محیط هایی که تحرک افراد پایین تر است) می توان وسیله مذکور را به دیوار متصل کرده یا از سقف آویزان کرد. همچنین این محصول به فضایی جهت قرار گرفتن موبایل نیز مجهز شده و کاربر می تواند از طریق اسپیکر و میکروفون داخلی آن، با همکاران خود ارتباط برقرار کند.

لازم به ذکر است که لایه داخلی کلاه مورد بحث از فوم پوشیده شده، و به همین دلیل نیز می تواند بخش قابل توجهی از نویز محیط را حذف نماید؛ قابلیتی که خصوصاً برای کارمندان ادارات و سازمان های شلوغ بسیار کاربردی خواهد بود.

در نهایت گفتنی است Helmfon هنوز در حد یک طرح مفهومی بوده و Hochu rayu امیدوار است بتواند در آینده ای نزدیک، کانسپت فعلی را به محصولی قابل فروش در بازار تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    چه فایده وقتی کلت شبیه قارچ میشه ?؟

  • MR.SRT
    MR.SRT | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    یدونه ضد بو واسه متروهای تهران درست کنن

  • Saman
    Saman | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    اینو تو این گرما مثل ابلها بزاری کلت درصورتی که کارت با به هدفون راه میوفته

مطالب پیشنهادی