ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر از نسل جدید کاین؛ تغییرات اندک بزرگترین SUV پورشه

پورشه تاکنون از عرضه خودروهای شاسی بلند و کراس اوور سود بسیار زیادی کسب کرده است و ظرف ده سال گذشته توانسته با افزایش چشمگیر میزان تولید خود، از یک سوپر اسپرت ساز کوچک بدل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

پورشه تاکنون از عرضه خودروهای شاسی بلند و کراس اوور سود بسیار زیادی کسب کرده است و ظرف ده سال گذشته توانسته با افزایش چشمگیر میزان تولید خود، از یک سوپر اسپرت ساز کوچک بدل به خودروسازی ثروتمند و نسبتا پر تیراژ شود، حالا تصاویری منتشر شده که از تست های نهایی نسل سوم پورشه کاین حکایت دارد، خودرویی که می تواند در آمار فروش با کراس اوور دیگر پورشه یعنی مدل پرطرفدار ماکان رقابت کند.

در تصاویری که اخیرا بدست آمده، نمونه اولیه این خودرو که تحت آزمایش های نهایی قرار گرفته اند را می بینید. همانطور که در تصاویر مشخص است نوارهای نازکی بر روی چراغهای جلو و عقب قرار گرفته اند تا طراحی و مدل واقعی چراغ ها را پنهان کنند.

شاید تعجب کنید که با توجه به شباهت کلی بدنه، تفاوت های این مدل نسبت به نسل فعلی چه خواهد بود، در حقیقت در موارد مختلفی مثل تزیینات چراغ های عقب و جلو و الهام گرفتن طراحی آن ها از ۹۱۱ می توان به نکاتی اشاره کرد اما در واقعیت بعید است کسی تفاوت مدل جدید نسبت به نسل فعلی را به آسانی دریابد.

البته به نظر می رسد که مجموعه جلوپنجره کمی بزرگتر شده است. این قسمت های جلویی خودرو و تغییرات آن ها نسبت به پورشه کاین فعلی، نسل جدید را خشن تر جلوه داده و این خودرو به سمت قرار گرفتن در دسته شاسی بلندها سوق می دهد.

هرچند که طراحی بیرونی این خودرو ممکن است شما را طوری گول بزند که باور کنید این خودرو فقط یک نسخه بازنگری شده و فیس لیفت از پورشه کاین کنونی است، اما باید بدانید که بر خلاف ظاهر آن تغییرات وسیع و مهمی در این خودرو اتفاق افتاده است.

برای مثال زیر پوسته بدنه این مدل برای نخستین بار از پلت فرم MLB Evo مشترک با آئودی کیو۷ و فولکس واگن توآرگ استفاده شده، که به نظر می رسد توسط مهندسان پورشه در راستای کاهش وزن بازنگری شده باشد.

از داخل این پورشه جدید تصاویری موجود نیست، اما از حدود یک سال پیش افشاء شده است که از یک کابین پانامرا مانند در طراحی و ساخت آن استفاده خواهد شد که البته کمی هم عجیب به نظر می رسد.

باید توجه داشت که این مدل یک نمونه اولیه است و احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از قسمت های طراحی خودرو و ابزار و تجهیزات آن در این نمونه ها با گذر زمان و رسیدن به مدل نهایی تغییر کنند.

پرچمدار این رده از پورشه، کاین توربو اس ای-هیبرید است. این شاسی بلند استثنایی از یک موتور قدرتمند هیبریدی مشابه پانامرا استفاده می کند و از این رو احتمالا شاهد تولید گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری (۶۲۶ فوت پوند) و قدرت ۶۸۰ اسب بخاری توسط آن خواهیم بود.

انتظار می رود که یک نسخه سبکتر از همان پلتفرم در آئودی اس ۸ ای ترونی که قرار است جایگزین اس ۸ پلاس امروزی شود بکار گرفته شود.

احتمالا این کاین جدید در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد، البته اگر پورشه آن را چند روز یا هفته دیگر به صورت آنلاین معرفی نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی