ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات آمریکایی از هک شدن سایت های دولت قطر توسط امارات متحده عربی خبر می دهند

مقامات آمریکایی می گویند امارات متحده عربی، عامل اصلی نفوذ به وب سایت ها و شبکه های اجتماعی رسمی دولت قطر در اواخر ماه مه بوده است تا صحبت های تند و جعلی از امیر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

مقامات آمریکایی می گویند امارات متحده عربی، عامل اصلی نفوذ به وب سایت ها و شبکه های اجتماعی رسمی دولت قطر در اواخر ماه مه بوده است تا صحبت های تند و جعلی از امیر قطر را در این رسانه ها منتشر ساخته و به بحران دیپلماتیک بین کشورهای حاشیه خلیج فارس دامن بزند.

صحبت های منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» که در خبرگزاری های رسمی منتشر شده بود، باعث شد تا عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین به بهانه حمایت دولت دوحه از ترورسیم، از تاریخ 5 ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را با این کشور ببندند.

دولت قطر اواخر ماه مه اعلام کرد سایت هایش هک شده اند و صحبت های شیخ تمیم بن حمد در این پایگاه ها جعلیست. حال نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از مقامات دولتی امارات، نشان می دهد آنها برنامه ریزی برای چنین حملاتی را انجام داده بودند.

هنوز مشخص نیست آیا نیروهای دولتی امارات مستقیماً به پایگاه های خبری قطر نفوذ کرده اند، یا گروهی را برای این کار به خدمت گرفته اند. همچنین منبع اطلاعات فوق در دولت آمریکا هم فاش نشده. سفیر امارات در آمریکا با رد این ادعا، بیانیه ای را در مورد اقدامات دولت قطر منتشر کرده و دوباره آنها را به حمایت از تروریسم متهم ساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza biyabani
    reza biyabani | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    یاناسان امارات سنی?

مطالب پیشنهادی