ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیتاسنتر تلکوکلاد افرانت توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

برقراری کامل شبکه ملی اطلاعات در کشور که یکی از بزرگ ترین اقدامات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود، مستلزم مراکز بزرگ و به روز برای ذخیره سازی داده است. در همین راستا، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۸

برقراری کامل شبکه ملی اطلاعات در کشور که یکی از بزرگ ترین اقدامات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود، مستلزم مراکز بزرگ و به روز برای ذخیره سازی داده است. در همین راستا، شرکت افرانت خبر زیر را در مورد افتتاح دیتاسنتر تلکوکلاد به دست ما رسانده که از شما دعوت می کنیم در ادامه آن را مطالعه نمایید.

در راستای اجرای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات

دیتاسنتر تلکوکلاد افرانت توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

دیتاسنتر تلکوکلاد افرانت که با همکارى شرکت مخابرات در مرکز مخابراتی بهشتى راه اندازى گردیده با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

دکتر فریدون قاسم زاده مدیر عامل شرکت افرانت اعلام کرد با افتتاح دیتاسنتر تلکوکلاد افرانت در مرکز مخابراتی شهید بهشتی، ضمن ایجاد امکان میزبانى محتوا و خدمات الکترونیکى ارایه شده از سوى شرکت هاى فراهم کننده محتوا (CP) و خدمات (SP) همکار شرکت مخابرات ایران، ظرفیت دیتاسنتر و پایدارى خدمات ابری افرانت افزایش خواهد یافت .

به گفته مدیرعامل افرانت، تعداد و نیاز رو به رشد شرکت هاى SP و CP مخابرات و ضرورت انتخاب مکانی که دارای ویژگی های مناسب از نظر امنیت اطلاعات، پایدارى خدمات و بستر ارتباطی با ظرفیت زیاد و امکان مقیاس پذیرى بالا باشد، منجر به همکاری مشترک شرکت هاى افرانت و مخابرات ایران در ساخت و تجهیز دیتاسنتر تلکوکلاد جدید در مرکز مخابراتى شهید بهشتى گردیده است. بر اساس این توافق، همکاری مشترک شرکت هاى مخابرات ایران و افرانت برای ساخت و تجهیز دیتاسنترهای جدید در سایر مراکز مخابراتی نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات طراحی و ساخت مربوط به برخى از آنها آغاز گردیده است.

دکتر قاسم زاده بیان داشت که افزایش حجم اطلاعات و تنوع و تعداد خدمات سایت ها و اپلیکیشن هاى ایرانى و رشد سریع کسب و کار هاى مجازى در سال هاى اخیر بدلیل سیاست هاى حمایتى دولت و رشد سریع پهناى باند پرسرعت و تلفن هوشمند در کشور، اهمیت ایجاد و ارتقای فضای امن و کافی جهت نگهداری محتواهای تولید شده در دیتاسنترهاى داخل کشور را بیش از پیش افزایش داده و بر همین اساس شرکت افرانت برنامه توسعه سریع خدمات خود از طریق ایجاد دیتاسنترهاى جدید در سطح کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل افرانت اعلام کرد که با توجه به سیاست شرکت افرانت مبنى بر حمایت از تولیدات داخلى 100% خدمات مشاوره و پیمانکارى مورد نیاز برای طراحى و اجراى دیتاسنتر و قریب به 70% تجهیزات مورد استفاده در ساخت دیتاسنتر جدید افرانت در مرکز بهشتى با استفاده از دانش مشاوران و پیمانکاران ایرانى و با استفاده از تجهیزات تولید شده داخلی اجرا شده است.

لازم به ذکر است ارائه خدمات دیتاسنتر از حدود ده سال پیش در افرانت آغاز شده و خدمات ابرى آن نیز از تابستان سال قبل رسما راه اندازى گردیده و در حال حاضر بیش از هزار سازمان و شرکت از خدمات دیتاسنتر هاى این شرکت استفاده می کنند.

افرانت ظرف این مدت توانسته است با جلب اعتماد سازمان ها و شرکت ها نقش به سزایی را در میزبانی محتواى داخلى در دیتاسنترهاى داخل کشور و در تقویت عملی شبکه ملی اطلاعات ایفا کند به نحوى که هم اکنون علاوه بر سرورهاى اصلى سازمان ها و شرکت های بزرگ کشور، بسیاری از کسب و کارهای موفق دیجیتال از قبیل دیجی کالا، بازار، اسنپ، تپ سی، الو پیک، شیپور، تلوبیون، فکس دات آی آر، اول مارکت، جیرینگ، علی بابا، مکتب خونه، نت برگ، سهام یاب، باما و بیپ تونز از خدمات دیتاسنتر افرانت استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی