ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوزفون تنها 0.1 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد

بر اساس گزارش رسمی مؤسسه «IDC»، سهم سیستم عامل ویندوز فون از بازار تلفن های هوشمند حالا به 0.1 درصد کاهش یافته و اختلاف فاحشی با رقبای اصلی یعنی اندروید و iOS دارد. از سوی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

بر اساس گزارش رسمی مؤسسه «IDC»، سهم سیستم عامل ویندوز فون از بازار تلفن های هوشمند حالا به 0.1 درصد کاهش یافته و اختلاف فاحشی با رقبای اصلی یعنی اندروید و iOS دارد.

از سوی دیگر سیستم عامل موبایل محبوب گوگل با در اختیار داشتن 85 درصد سهم بازار، در صدر فهرست یکه تازی می کند و سیستم عامل اختصاصی اپل نیز (با توجه به عرضه انحصاری) با 15 درصد، در جایگاه دوم قرار می گیرد. البته بر اساس تحلیل های IDC، ارقام موجود با عرضه آیفون های بعدی در سه ماهه آخر سال جاری میلادی دستخوش تغییراتی خواهند شد.

سامسونگ بیشترین سهم بازار را در میان تولیدکنندگان در اختیار دارد

در میان تولیدکنندگان مختلف نیز سامسونگ با معرفی پرچمداران سری گلکسی اس 8، اعتبار برند شرکت را ارتقا داده و تاثیر مثبتی روی فروش سایر مدل های میان رده و اقتصادی خود گذاشته است. کمپانی مورد بحث در حال حاضر با 23.3 درصد، رتبه نخست را در میان تولیدکنندگان تلفن هوشمند در اختیار دارد.

پس از سامسونگ، اپل با 14.7 درصد در این فهرست نیز جایگاه دوم را به دست آورده و شرکت چینی هوآوی، که بنا بر آمار 10 درصد تلفن های هوشمند بازار را به فروش رسانده، مقام سوم را کسب کرده است.

گفتنی است طبق اطلاعات منتشر شده از سوی IDC، میانگین قیمت هر دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی در حدود 220 دلار بوده، که نسبت به گذشته کاهش داشته و بر اساس پیش بینی های مؤسسه مذکور، در سال 2021 با عرضه 1.5 میلیارد موبایل اندرویدی به رقم 198 دلار خواهد رسید.

در نهایت لازم به ذکر است که با در نظر گرفتن آمارهای موجود و توجه به سیر نزولی سهم بازار ویندوزفون، تلاش اندک ردموندی ها برای حفظ شرکا و همچنین ابهامات موجود در پروژه «Surface Phone»، به نظر می رسد در آینده تنها دو بازیگر در صحنه رقابت بازار تلفن های هوشمند باقی بمانند و احتمالاً باید به کلی با سیستم عامل موبایل ویندوز خداحافظی کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • D D
    D D | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    حیف
    گوشی های کامل و جامعی بودند

  • ashkan
    ashkan | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    پس جاوا رو حساب نکردن ؟اینهمه گوشی ساده یعنی نیم درصد هم سهم ندارن؟؟

    • فرشید
      فرشید | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

      تلفن های "هوشمند"

  • ashkan
    ashkan | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    به نظرم نباید سیستم عامل جدیدی ساخته بشه بلکه باید همین اندروید رو بهترش کنن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی