۱۴ اعتراف باورنکردنی و وحشتناکی که افراد در ساعات آخر عمر خود کردند

۱۴ اعتراف باورنکردنی و وحشتناکی که افراد در ساعات آخر عمر خود کردند

وقتی که انسان در حال مرگ است و می داند که زمان زیادی برای زنده ماندن ندارد به احتمال فراوان افکار بسیاری به ذهن او خطور می کنند. بسیاری از افراد در ساعات و لحظه های آخر عمر خود اعترافاتی می کنند و پرده از رازهایی بر می دارند که اطرافیان را شگفت زده خواهند کرد. در برخی از این موارد فرد در حال مرگ به قتل ها و جنایاتی اعتراف می کند که افراد بیگناه دیگری به جرم ارتکاب آن ها کشته شده یا بهترین سال های عمرشان را در پشت میله های زندان گذرانده اند. برخی دیگر نیز به کارهای وحشتناک دیگری مانند خیانت، دزدی و اذیت و آزار عمدی دیگران اعتراف می کنند.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با ۱۴ اعتراف جالبی که افراد در هنگام مرگ داشته اند آشنا کنیم که به دلیل تنوع شما را شگفت زده و البته شوکه خواهند کرد.

۱۴- تور هسپو- دو مرد را کشته بود که باعث شد یک نفر دیگر برای ۱۸ سال به زندان برود

fritz-w700

فریتز مون مردی بود که از شانس بد مشکلات جسمی بسیاری داشت و به دلیل همین مشکلات نمی توانست با دیگران ارتباط برقرار کند. وی که ناشنوا بود از مشکلات جدی نیز در زمینه ی صحبت کردن رنج می برد و بخشی از بدنش نیز فلج بود. همه ی این مسائل نقش مهمی در این موضوع ایفا کردند که وی نتواند ثابت کند که دخالتی در مرگ تورون فینستاد و سیگرید هگیم ندارد که در نهایت باعث شد وی بیش از ۱۸ سال را در پشت میله های زندان به سر ببرد.

در نهایت یک مجرم محکوم شده که در حال مرگ بود اعتراف کرد که وی دو فرد مذکور را به قتل رسانده و فریتز مون بیگناه است. بعد از این اعتراف مون از زندان آزاد شده و به عنوان خسارت مبلغ ۲۰ میلیون کرون (واحد پول نروژ) به وی پرداخت گردید. اگر چه این مبلغ ثروتی محسوب می شد اما در مقایسه با نزدیک به دو دهه زندانی بودن به خاطر جنایتی که مرتکب نشده اید بسیار کم به نظر می رسد.

۱۳- والتر هاوت- اعتراف کرد که موجودات فضایی را دیده است

150708-roswell-w700

هاوت مردی بود که در ۸ جولای سال ۱۹۴۷ و در روز حادثه ی موسوم به «سفینه ی فضایی روزول» (Roswell UFO incident) شاهد این حادثه بود. وی در گزارش خود به رسانه ها اعلام کرد که دولت ایالات متحده یک «بشقاب پرنده» را کشف و ضبط کرده است که این ادعا بعدها رد شده و شیء مورد نظر را یک بالن هواشناسی اعلام کردند.

هاوت قبل از مرگش در سال ۲۰۰۵ در یک یادداشت مفصل ادعا کرد که در روز حادثه ی روزول در واقع برخلاف گزارشات دولتی دو حادثه ی برخورد اتفاق افتاده است. وی همچنین اعتراف نمود که اجساد موجوداتی با سرهای بزرگ که روی آن ها پارچه کشیده شده بود و یک سفینه به شکل تخم مرغ را در محل حادثه دیده است که به گفته ی او سفینه ی فضایی بوده و حدود ۵ متر طول و دو و نیم متر ارتفاع داشته است.

وی به خوبی می دانست که با این اعترافات رسانه ها و روزنامه نگاران وی را برای دانستن حقیقت کلافه خواهند کرد از این رو تمهیداتی اندیشید که این اعترافات تنها بعد از مرگ وی منتشر شوند.

۱۲- جرالدین کلی- شوهرش را کشته بود

Freezer-ColdSpot1953-w700

جرالدین کلی زنی بود که همواره از شوهرش جان کلی که مردی بددهن و خشن بود می ترسید. به همین دلیل در سال ۱۹۹۱ با شلیک گلوله ای از پشت سر به زندگی وی پایان داده و سپس وی را در داخل فریزر قرار داد. وی به فرزندانش گفت که جان در یک حادثه ی رانندگی کشته شده است. اما دقایقی قبل از مرگ به بچه هایش اعلام کرد که خود شوهرش را به قتل رسانده و بررسی های پلیس نیز این موضوع را تایید کرد. در سال ۲۰۰۴ مامورین پلیس با باز کردن فریزر مذکور با بقایای جنازه ی جان کلی مواجه شدند.

۱۱- آلیس مانک- در مورد جنایت دروغینی که باعث شد یک بیگناه بیش از ۱۲ سال را پشت میله های زندان بگذراند دروغ گفته بود

bigstock-Prison-3952036-e1499556470985-w700

یکی از بدترین و طاقت فرسا ترین لحظات زندگی این است که به جرمی که مرتکب نشده اید محکوم شوید. چنین اتهام ناروایی اگر کوچک باشد می تواند روز شما را خراب کند اما دروغ آلیس مانک باعث شد که ویمن کمیل جونیور ۱۲ سال را بیگناه در زندان به سر ببرد. مانک ادعا کرده بود که کمیل در سال ۱۹۷۵ به وی تجاوز نموده و از او دزدی کرده است. اما واقعیت این بود که این دو پس از نوشیدن مقادیر زیادی مشروبات الکلی مست شده و در حالی که کمیل هوشیاری خود را از دست داده بود، آلیس کیف پول او را به سرقت برد.

آلیس مانک تنها در هنگام مرگ به دروغ خود اعتراف کرد. این اعتراف باعث آزادی کمیل شد. جالب این که کمیل نیز از ترس این که در صورت اصرار بر بیگناهی ممکن بود به اتهام تجاوز درجه اول به ۴۵ سال زندان محکوم شود ترجیح داد اعتراف کرده و تنها به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

۱۰- نعمان دیلر- ساعت جیبی ماری آنتوانت به ارزش ۳۰ میلیون دلار را دزدیده بود

ddd-w700

وقتی که یک قطعه ی هنری یا تاریخی دزدیده می شود انسان احساس بسیار بدی پیدا می کند. در سال ۱۹۸۳ نیز چندین قطعه ی هنری و قدیمی از جمله ساعت جیبی ماری آنتوانت به سرقت رفت. این کار توسط یک سارق حرفه ای به نام نعمان دیلر صورت گرفته بود و این موضوع تنها زمانی روشن شد که نعمان در بستر مرگ قرار داشت و با اعتراف به جرم خود از همسرش خواست که این قطعات هنری را بفروشد. نکته ی جالب این که کسی که این ساعت را در نهایت از همسر نعمان خریداری کرد با پلیس تماس گرفته و پرده از راز نعمان و همسرش برداشت.

۹- دیان کرافورد- دو نفر از همکارانش را کشته بود

در سال ۱۹۶۷، دیان کرافورد دوست نداشت که شیفت کاری خود در یک مغازه ی بزرگ بستنی فروشی را بر عهده بگیرد. دو همکار او به نام های کونستانس اسمووتز هوِنر و کارولین هوِنر پِری نیز قبول نکردند که شیفت کاری او را پوشش دهند. به همین دلیل کرافورد در کمال ناباوری اسلحه ی خود را آماده کرد و از فاصله ی نزدیک هر دوی آن ها را مورد هدف قرار داده و به قتل رساند. کرافورد دو ماه قبل از مرگش به خاطر بیماری مزمن کلیوی به قتل همکارانش اعتراف کرده و از عمل خود به این دلیل دفاع کرد که آن ها وی را به خاطر رابطه اش با یکی از همکاران تهدید کرده بودند.

۸- کریستین اسپرلینگ- در مورد عکس حیوان مخوفی به نام «Lochness »دروغ گفته بود

nessie1

افراد بسیاری وجود هیولایی به نام «Lochness» را در اسکاتلند باور کرده بودند اما شاید بتوان ادعا کرد که یکی از دلایلی که باعث شد افراد زیادی به وجود این جانور دریایی عظیم الجثه ایمان بیاورند عکسی بود که کریستین اسپرلینگ ادعا می کرد از این حیوان گرفته است. این عکس بارها در روزنامه های معتبر این کشور به عنوان مدرکی مستدل مبنی بر وجود این جانور به چاپ رسید اما اسپرلینگ قبل از مرگش غیرواقعی بودن آن را فاش کرد. وی ادعا کرد که این کار را به دلیل انتقام از روزنامه ای محلی که رفتار بدی با پدر خوانده اش داشته انجام داده است.

۷- مارک چوپر رید- ۴ نفر را به قتل رسانده بود

chopp-w700

مارک رید سال های زیادی را به نوشتن کتاب برای کودکان گذراند اما برخلاف این سابقه ی احساسی وی بخش بزرگتری از عمر خود را در زمینه ی اعمال خلاف و جنایتکارانه سپری کرد. وی یک بار ادعا کرده بود که ۱۹ نفر را در آن دوران به قتل رسانده است اما بعدها آن را بزرگنمایی عنوان کرد. اما دستکم یکی از اعترافات وی که قبل از مرگ کرده بود را می توان حقیقت دانست مبنی بر این که وی گفته بود ۴ نفر را در دوران زندگی اش به قتل رسانده از جمله یک زندانی که به قتل کودکان متهم بود. از روی زندگی رید فیلمی در سال ۲۰۰۰ ساخته شده که «Chopper» نام داشت و اریک بانا نقش اصلی آن را ایفا می کرد.

۶- کریستوفر اسمیت- تجاوز و قتل جوآن هریسون

RTR3AA0Z-w700

کریستوفر اسمیت با زندان ناآشنا نبود و در طول زندگی اش بارها به دلایل مختلف به زندان افتاد. اما  بدترین جنایت او هیچگاه باعث نشد که به زندان برود. وی دقایقی قبل از مرگ با اشاره به دفترچه ی یادداشتش راز بزرگی را فاش کرد. در این دفترچه وی به یک قتل اعتراف کرده و نوشته بود:” دیگر نمی توانم این احساس گناه را تحمل کنم. برای بیش از ۲۰ سال با آن زندگی کرده ام”.

اسمیت در سال ۱۹۷۵ به زنی به نام جوآن هریسون تجاوز کرده و او را به قتل رسانده بود و پرونده ی قتل جوآن هیچگاه حل نشد. اما دستکم کریستوفر اسمیت برخلاف بسیاری دیگر در این فهرست افراد بیگناه را به جای خود به زندان نفرستاد. جالب این که او در دفترچه ی یادداشت خود نوشته بود که ۲۰ سال این احساس گناه را تحمل کرده است اما در واقع در هنگام مرگ اسمیت ۳۵ سال از قتل جوآن هریسون می گذشت.

۵- ژانت لاوسون- اعتراف کرد که فرانک ثوروگود قاتل آهنگساز مشهور برایان جونز است

Brian-moody2-916-1-1A-2048x1323-w700

شبی که جنازه ی بی جان برایان جونز، اهنگساز مشهور و سردسته ی سابق گروه رولینگ استونز در یک استخر پیدا شد برای دهه ها در تاریخ مرموز باقی ماند. یک ماه قبل از مرگ وی به دلیل اعتیاد شدید به مواد و الکل از گروه اخراج شده بود. شبی که وی کشته شد همراه با ژانت لاوسون، تام کیلاک، فرانک ثوروگود و آنا وولین مهمانی برگزار کرده بود. در حالی که مرگ وی خودکشی انگاشته شد، ژانت لاوسون در لحظات آخر عمر خود اعتراف کرد که به نظر او ثوروگود مسئول قتل برایان جونز بوده است.

وی در این باره چنین گفت:” من به درون خانه رفتم تا اسپری تنفسی برایان را بیاورم. در همین هنگام فرانک به درون استخر پرید و دیدم که برایان را گرفته بود. وقتی برگشتم برایان بی حرکت در کف استخر دراز شده بود و هیچ موجی در آب دیده نمی شد”.

۴- جولین آلتمن- معمای دزدیده شدن یک ویولن یک میلیون دلاری را پس از ۵۱ سال حل کرد

julian-altman-e1498519649331-w700

ویولن های زیادی در جهان وجود ندارند که ارزشی بالاتر از یک میلیون دلار داشته باشند اما ویولن ارزشمند موسوم به «Gibson ex-Huberman Stradivarius» که در سال ۱۷۱۳ ساخته شده بود و توسط بسیاری از نوازندگان سرشناس جهان نواخته شده بود ارزشی فراتر از یک میلیون دلار داشت. در سال ۱۹۳۶ این ویولن دزدیده شد و برای مدت بیش از ۵۰ سال هیچ خبری از آن نبود. تا این که جولین آلتمن تنها دقایقی قبل از مرگش اعتراف کرد که تمام عمر خود این ویولن گرانبها را در اختیار داشته است. وی ادعا می کرد که این ویولن را ندزدیده و آن را در شب دزدی به مبلغ ۱۰۰ دلار از یک نفر خریداری کرده است. بعد از پیدا شدن، ویولن مذکور به قیمت ۱.۲ میلیون دلار به فروش رسید.

۳- جیمز برور- همسایه اش را به قتل رسانده بود

brewer-w700

جیمز برور جالب ترین فرد موجود در این فهرست است که اعترافات قبل از مرگش برای او دردسرساز شد.  وی بعد از یک حمله ی قلبی در سال ۲۰۰۹ اعتراف کرد که همسایه اش را در سال ۱۹۷۷ به قتل رسانده است و حتی به خاطر آن نیز دستگیر شده بود. اما برِور توانسته بود پلیس را گمراه کند و سپس با رفتن به یک شهر دیگر و تغییر دادن اسم به زندگی در کنار همسرش برای سال ها ادامه دهد. برور بعد از حمله ی قلبی خود را نزدیک به مرگ می دید و با درخواست حضور یک افسر پلیس در بیمارستان اعتراف کرد که همسایه ی خود را سال ها پیش به قتل رسانده است. اما در کمال ناباوری او زنده ماند و اکنون در زندان به سر می برد.

۲- مارگارت گیبسون- ویلیام دزموند تیلور، بازیگر افسانه ای دوران سینمای صامت را به قتل رسانده بود

BeFasfasfassdfsdffas-unky-Collage-w700

ویلیام دزموند تیلور یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده ی دوران سینمای صامت به شمار می آمد و از شانس بد او مرگش نیز با سکوت همراه بود. قاتل او زنی به نام مارگارت گیبسون بود که تنها چند دقیقه قبل از مرگش به قتل او اعتراف کرد. این دو قبلاً در ۴ فیلم صامت با هم بازی کرده بودند و برخی بر این باور بودند که آن ها روابط عاشقانه ای با هم داشته اند.

۱- مرد بی نام_ قاتل اِما اسمیت ۱۶ ساله

bigstock-165986585-w700

وقتی که اِما اسمیت در سال ۱۹۲۶ مفقود شد خانواده ی او بر این باور بودند که ممکن است اِما به قتل رسیده باشد اما هیچ ردی از او پیدا نشد. اما در سال ۱۹۵۳ مردی به یکی از اعضای خانواده ی اسمیت گفته بود که دخترشان را به قتل رسانده و پس از مدت کوتاهی درگذشته بود. نکته ی جالب این که خانواده ی اسمیت قسم خوردند که این راز را فاش نکنند تا این که در سال ۲۰۰۹ یکی از اعضای خانواده ی اسمیت قبل از مرگش راز مرگ اِما را فاش کرد.

منبع: therichest
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Sam تیر ۲۸, ۱۳۹۶

    ۱۴ اعتراف به قتل بهتر بوپ براش ?
    اما جالبه یه سری انشان بودن که تونستن از اعتدالت فرار کنن ?