ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ حجم تولید چیپ های پیشرفته حافظه HBM2 را افزایش می دهد

سامسونگ که در حال حاضر پیشگام صنعت چیپ های حافظه در جهان به شمار می رود، امروز اعلام کرد تولید چیپ های 8 گیگابایتی HBM2 را افزایش داده است. این تراشه ها که نسل دوم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سامسونگ که در حال حاضر پیشگام صنعت چیپ های حافظه در جهان به شمار می رود، امروز اعلام کرد تولید چیپ های 8 گیگابایتی HBM2 را افزایش داده است. این تراشه ها که نسل دوم حافظه با پهنای باند بالا محسوب می شوند، در کامپیوترها و سرورهای پیشرفته به کار می روند تا عملیات هوش مصنوعی، پردازش گرافیکی حرفه ای، محاسبات فراگیر و انتقال داده در سیستم های تحت شبکه را میسر سازند.

حافظه های HBM2 پهنای باندی برابر با 256 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می کنند و در حال حاضر سریع ترین چیپ حافظه جهان به شمار می روند. برترین کارت های گرافیکی ساخت انویدیا و AMD به چنین چیپ هایی مجهز هستند.

البته سامسونگ در این بازار تنها نیست؛ شرکت کره ای SK Hynix نیز می تواند چیپ های HBM2 را تولید کند، اما سامسونگ می گوید چیپ های آنها از نظر کارآیی، بهینگی مصرف انرژی و قابلیت اطمینان، بهترین هستند. این حافظه ها از هشت چیپ 8 گیگابیتی و یک بافر تشکیل شده که در مجموع بیش از 40 هزار حفره ارتباطی (TSV) را برای اطمینان از جریان بی وقفه داده در خود جای می دهند.

به گفته معاون اجرایی بخش فروش و مارکتینگ حافظه های سامسونگ، افزایش تولید حافظه های 8 گیگابایتی HBM2 با هدف رفع نیاز زیرساخت های IT جهان و اطمینان از توسعه پایدار و ارتقاء مداوم آنها صورت می گیرد.

سامسونگ در سال 2016 نخستین چیپ HBM2 را با ظرفیت 4 گیگابایت معرفی کرد و اکنون چیپ های 8 گیگابایتی آنها، هشت برابر پهنای باند بیشتری را در مقایسه با چیپ های GDDR ارائه می دهند. طبق پیش بینی ها، غول تکنولوژی کره تا اواسط سال 2018 نیمی از بازار تراشه های حافظه HBM2 را در اختیار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammadreza pashapour
    Mohammadreza pashapour | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    قابل تحسین

مطالب پیشنهادی