ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل کوالکام از احتمال مصالحه مستقیم با اپل سخن می گوید

پس از شش ماه دعوای قانونی و مشاجرات لفظی بین دو غول دنیای تکنولوژی موبایل یعنی اپل و کوالکام، به نظر می رسد مدیر شرکت سازنده چیپست به دنبال مصالحه است. «استیو مالنکوف» مدیرعامل کوالکام ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

پس از شش ماه دعوای قانونی و مشاجرات لفظی بین دو غول دنیای تکنولوژی موبایل یعنی اپل و کوالکام، به نظر می رسد مدیر شرکت سازنده چیپست به دنبال مصالحه است.

«استیو مالنکوف» مدیرعامل کوالکام در صحبت های اخیرش، اختلاف با اپل بر سر میلیاردها دلار حق امتیاز چیپست های موبایل را با مشکلات اولیه این شرکت در سال های گذشته با دیگران مقایسه می کند که اکثراً با توافق خارج از دادگاه حل و فصل شده اند.

مالنکوف در کنفرانس Brainstorm Tech در شهر اسپن واقع در ایالت کلرادو اظهار داشت:

وضعیت ما داستان جدیدی نیست. این مشکلات معمولاً خارج از دادگاه حل می شود و هیچ دلیل وجود ندارد که باور کنیم این بار چنین راه حلی ممکن نباشد.

البته مدیرعامل کوالکام هیچ توضیح خاصی در مورد مصالحه بین دو شرکت ارائه نکرد و به صراحت گفت در این مورد از او سؤالی پرسیده نشود.

گفتنیست اختلاف بین این دو کمپانی زمانی آغاز شد که اپل در نیمی از آیفون های سال گذشته به جای چیپ های مودم کوالکام، از چیپ های ساخت اینتل استفاده کرد. پس از آن اپل دادخواستی را در ایالات متحده و چین علیه کوالکام به دادگاه ارائه نمود و نهایتاً از ماه آوریل، پرداخت حق امتیاز به کوالکام را متوقف ساخت.

طبق ادعای اهالی کوپرتینو، اپل مجبور شده برای آیفون های فاقد چیپست های کوالکام هم به این کمپانی حق امتیاز پرداخت کند و به همین دلیل، کوالکام را به سوء استفاده از جایگاه برترش در حوزه موبایل متهم کرده است. طبیعیست که کوالکام نیز تمام این ادعاها و اتهامات را رد کرده و می گوید مبالغ دریافتی اش بر اساس عرف بازار و قوانین موجود تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی