ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گام های جدید گوگل در راستای تجاری سازی پردازش کوانتومی

بر اساس گزارشات جدید، شرکت گوگل امکان استفاده از کامپیوترهای کوانتومی خود را برای محققین حوزه هوش مصنوعی از طریق اینترنت فراهم کرده است. کمپانی مورد بحث همچنین آزمایشگاه مخصوصی تحت عنوان «Embryonic quantum data ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بر اساس گزارشات جدید، شرکت گوگل امکان استفاده از کامپیوترهای کوانتومی خود را برای محققین حوزه هوش مصنوعی از طریق اینترنت فراهم کرده است.

کمپانی مورد بحث همچنین آزمایشگاه مخصوصی تحت عنوان «Embryonic quantum data center» را نیز دایر کرده که فعلاً به جز اسم، اطلاعات دیگری در زمینه فعالیت های جاری آن در دست نیست. علاوه بر آزمایشگاه مذکور، گوگل پروژه متن بازی به نام «ProjectQ» را هم برای تشویق توسعه دهندگان به کدنویسی برای کامپیوترهای کوانتومی تعریف کرده است.

کامپیوترهای کوانتومی از کیوبیت ها برای پردازش امور استفاده می کنند

همان طور که می دانید کامپیوترهای کوانتومی بر خلاف رایانه های سنتی، محدود به استفاده اختصاصی از اعداد صفر یا یک نیستند؛ بلکه از بیت های کوانتومی یا در اصطلاح «کیوبیت» بهره می برند که می توانند در آن واحد، مقدار صفر و یک را همزمان پذیرفته و توانایی پردازش امور به صورت موازی را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

با توجه به اخبار موجود، به نظر می رسد تکاپوی کمپانی ساکن مانتین ویو بیشتر برای پررنگ کردن نقش رایانش کوانتومی در خدمات شرکت، به خصوص در زمینه سرویس های ابری گوگل بوده، و در مرحله بعدی نیز تصمیم دارد برتری خود در زمینه کامپیوترهای کوانتومی را به رقبا دیکته کند.

البته هنوز تا تجاری سازی پردازش کوانتومی به معنای واقعی کلمه زمان زیادی باقی مانده؛ اما گفتنی است سال گذشته بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت، در اظهار نظر خوشبینانه ای اعلام کرده بود احتمالاً طی 6 تا 10 سال آینده پردازش ابری، با استفاده از فناوری کونتومی، قادر به انجام محاسباتی در حد سوپر کامپیوترها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی