ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اطلاعات تازه در مورد کالینان؛ اولین SUV تاریخ رولزرویس

رولز رویس قصد دارد که در هفته های آینده نسل بعدی فانتوم را معرفی کند و مهندسان این شرکت لوکس ساز بریتانیایی می توانند تا آن زمان تمرکز کامل خود را بر روی آماده شدن ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

رولز رویس قصد دارد که در هفته های آینده نسل بعدی فانتوم را معرفی کند و مهندسان این شرکت لوکس ساز بریتانیایی می توانند تا آن زمان تمرکز کامل خود را بر روی آماده شدن شاسی بلند کالینان قرار دهند تا آن را به بهترین شکل ممکن راهی جاده ها کنند.

مجموعه عکس های جاسوسی جدیدی که از این خودرو دیدنی منتشر شده است نشان می دهد که توسعه و پیشرفت آن در قاره سبز در حال انجام است.

حتی با وجود استتار و پوشش فراوانی که بر روی این خودرو اعمال شده، بازهم غیر ممکن است که شما خطوط پیچیده ای که بر روی کالینان نقش بسته را نبینید.

رولز رویس بسیار تلاش کرده که کالینان را به بهترین نحو ممکن مستتر کند و ظاهر واقعی آن را از دید مخاطب در امان نگه دارد. به عنوان نمونه یک پنل اضافی در قسمت پشتی خودرو قرار داده شده و یا چراغ های اصلی کالینان را به صورت موقتی تغییر کرده اند تا طراحی واقعی خودرو مشخص نشود.

با این حال تقریبا قطعی به نظر می رسد که در این خودرو پر ابهت و گران قیمت شاهد یک جلوپنجره بزرگ و مسطح به همراه چراغ های باریک خواهیم بود. چنین طرحی چهره ای بسیار خشک و خشن را برای این لیموزین بلند مرتبه تداعی می کند.

رولزرویس علاقه ندارد که این خودرو استثنایی را در دسته SUV ها قرار دهد و با واژه اسپرت نیز رابطه خوبی ندارد. مدیران این شرکت ترجیح می دهند که از اصطلاحات عجیب و غریب جدیدی مانند خودرویی با کارایی بالا و یا خودروی بلند قامت (high-sided vehicle) برای کالینان استفاده کنند.

به هرحال این خودرو نیز درست شبیه به نسل بعدی فانتوم بر روی پلت فرم آلومینیومی جدید، توسعه یافته و قوی رولز رویس نصب خواهد شد و به واسطه استفاده از این پلت فرم می تواند سبک وزن تر از رقبا باشد.

گفته می شود که برای سیستم متحرک از نسخه ارتقاء یافته و دوازده سیلندر پیشرانه رولزرویس استفاده خواهد شد ولی این احتمال هم وجود دارد که موتور این خودرو به صورت هیبردی V8 انتخاب شود.

طراح اصلی این خودرو یعنی گیلز تیلور پیش تر در مصاحبه با خبرگزاری ها بیان کرد که این خودرو از المان های لوکس فانتوم و عملکردی های مخصوص به خود از قبیل توانایی ها و قابلیت ها واقعی 4*4 بهره خواهد برد.

پس از آنکه شما از طریق درب های خاص کالینان که مانند فانتوم برعکس باز می شود، وارد آن شوید یک کابین فوق العاده، مجلل و جامع خواهید دید که از امکانات وسیعی برخوردار است.

این خودروساز انگلیسی وعده داده است که در این سواری فوق مجلل که به فرش سحر آمیز نیز معروف است از یک سیستم جدید تعلیق استفاده خواهند کرد.

این شرکت همچنین مدعی شده است که برای مسافران کالینان اهمیت نخواهد داشت که این خودرو در چه مکانی حرکت خواهد کرد چرا که آن ها چه بر روی جادها و چه در سطوح ناهموار و مناطق چالش بر انگیز از راحتی کاملی بهره خواهند برد.

این سواری راحت و پر کیفیت به واسطه سیستم فنربندی و تعلیق فوق العاده ای تامین می شود که در این وسیله نقلیه وجود دارد. این سیستم تمامی نوسانات و ارتعاشات وارد بر چرخ ها می گیرد و لاستیک ها را به صورتی هدایت می کند ک به موثرترین نحو ممکن با سطح برخورد تماس داشته باشند.

فروش کالینان از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد ولی این احتمال وجود دارد که مدل نهایی آن در همین سال میلادی و یا شاید حتی در نمایشگاه موتور فرانکفورت در ماه سپتامبر معرفی و رونمایی شود.

انتظار می رود که قیمت این خودرو در هنگام فروش از فانتوم بیشتر باشد، اما باید دید که ابر ثروتمندان لیموزین سواری که مشتریان سنتی رولزرویس را تشکیل می دهند، تا چه حد از یک ابرشاسی بلند لوکس استقبال خواهند کرد و آیا ممکن است هر دو محصول رولزرویس را همزمان برای پارکینگ خود انتخاب کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    پشتش شکل رنج روور است

مطالب پیشنهادی