ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ها از افزایش بی سابقه بدافزارهای سیستم عامل iOS خبر می دهند

تازه ترین گزارش در زمینه تهدیدهای امنیتی موبایل نشان می دهد تعداد بدافزارهای سیستم عامل iOS با سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با دستگاه های اندرویدی افزایش می یابد. شرکت Skycure که یکی از پیشگامان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

تازه ترین گزارش در زمینه تهدیدهای امنیتی موبایل نشان می دهد تعداد بدافزارهای سیستم عامل iOS با سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با دستگاه های اندرویدی افزایش می یابد. شرکت Skycure که یکی از پیشگامان حوزه امنیت موبایل به شمار می رود، در گزارش اخیر خود اطلاعات جدیدی را در مورد آسیب پذیری های iOS طی دهه گذشته ارائه کرده است.

این شرکت معتقد است اپل با توسعه فرهنگ BYOD (استفاده از کامپیوتر و موبایل شخصی در محل کار) بهره وری کارکنان را افزایش داده، اما در مقابل باعث شده تا محصولات مبتنی بر iOS به هدف اصلی هکرها تبدیل گردند.

تعداد بدافزارهای iOS طی 9 ماه گذشته 3 برابر افزایش یافته است

البته تعداد بدافزارها را نمی توان معیار ناامنی یک پلتفرم تلقی کرد، اما بر اساس آن می توان سطح تلاش هکرها برای نفوذ به سیستم عامل مورد بحث را برآورد نمود. Skycure می گوید تعداد حملات به iOS به قدری زیاد شده که شرکت ها به هیچ وجه در برابر آن ایمن نیستند. درصد دستگاه های مبتنی بر iOS مورد استفاده در شرکت ها که به نوعی بدافزار آلوده هستند، از سه ماهه سوم سال 2016 تاکنون به بیش از 3 برابر افزایش یافته است، در حالی که این رقم برای سیستم عامل اندروید در مدت مشابه، تقریباً ثابت بوده یا کاهش یافته.

ظاهراً بسته های امنیتی گوگل که به صورت ماهیانه به دست کاربران می رسد، یکی از مهم ترین عوامل ایمن سازی اندروید به شمار می رود و مانع از فعالیت بدافزار ها و به خصوص باج افزارها می شود، در حالی که این شیوه به روز رسانی در سیستم عامل iOS مرسوم نیست.

گفتنیست گزارش امنیت موبایل Skycure اطلاعات به دست آمده از سرتاسر جهان را در بر می گیرد و بر اساس میلیون ها مورد تست امنیتی در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2017 تدوین شده است. این شرکت بیش از 1 میلیون اپلیکیشن و بالغ بر 1.5 میلیون شبکه را در هر سال مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و مشتریان شخصی یا سازمانی را نسبت به سطح امنیت شان آگاه می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    هیچ چیزی نمیتونه جلوی ویروس هارو بگیره
    هر کاری کنن هکر ها و شرکت های سازنده ی ویروس میتونن نفوذ کنن

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    ایفونی ها کجایید؟؟؟؟؟؟??

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

      دقیقاً کجایید؟ ??

    • فرزاد
      فرزاد | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

      ?????

مطالب پیشنهادی