ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد تصویربردار ژاپن به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

بر اساس تحقیقات آژانس کاوش های هوافضای ژاپن «JAXA»، تقریباً 10 درصد از ساعات کاری فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی صرف تصویربرداری از فعالیت های مختلف می شود. آژانس مذکور نیز برای بهبود کارایی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بر اساس تحقیقات آژانس کاوش های هوافضای ژاپن «JAXA»، تقریباً 10 درصد از ساعات کاری فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی صرف تصویربرداری از فعالیت های مختلف می شود.

آژانس مذکور نیز برای بهبود کارایی فضانوردان و صرفه جویی در زمان جهت انجام امور مهم تر، پهپادی را برای تصویربرداری از محیط داخلی ایستگاه فضایی بین المللی طراحی کرده که از روی زمین هم قابل هدایت و کنترل است.

Int-Ball با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده است

پهپاد مورد بحث که به شکل یک توپ طراحی شده، «Int-Ball» نام دارد و تمامی اجزاء داخلی و بیرونی آن با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده اند. دستگاه مذکور 15 سانتیمتر قطر و 1 کیلوگرم وزن داشته و برای حرکت در ایستگاه فضایی، از 12 عدد فن (که در هر لحظه 3 عدد از آنها فعال هستند) استفاده می کند.

Int-Ball هم اکنون در ماژول ژاپنی «Kibo» ایستگاه فضایی بین المللی مستقر شده و از طریق مرکز زمینی «Tsukuba» در ژاپن کنترل می شود. جالب است بدانید که تصاویر دریافتی از طریق دوربین پهپاد، به صورت زنده به زمین مخابره شده و در نتیجه فرآیند انجام آزمایشات مختلف را تسهیل می کنند.

بر اساس اظهارات JAXA، پهپاد کروی مورد اشاره در آینده برای کنترل موجودی کالاهای ایستگاه فضایی و کمک به حل مشکلات موجود نیز به کار گرفته خواهد شد که در مورد نحوه عملکرد Int-Ball برای حل مسائل (به جز کمک به خدمه زمینی برای پیشنهاد راهکار)، جزئیات چندانی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    دمشون گرم

مطالب پیشنهادی