ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به بدترین تصمیمات اتخاذ شده از سوی تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی

اگر تجربه کار با سیستم های عامل های موبایلی متعدد را دارید حتما تایید می کنید که امکانات اندروید از همه گزینه های موجود بیشتر است. با این همه، حتی این واقعیت هم دلیل نمی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

اگر تجربه کار با سیستم های عامل های موبایلی متعدد را دارید حتما تایید می کنید که امکانات اندروید از همه گزینه های موجود بیشتر است. با این همه، حتی این واقعیت هم دلیل نمی شود که باور کنیم شرکت های سازنده محصول برای این اکوسیستم، مرتکب اشتباه نمی شوند.

در واقع به ازای هر قابلیت فوق العاده ای که در اندروید پیدا می شود، یک تصمیم اشتباه وجود دارد که البته به باور بسیاری از ما ابدا قابل درک نیست. در ادامه این مطلب قصد داریم شرحی کوتاه از تصمیمات سوال برانگیز گوگل و برخی تولید کنندگان موبایل های اندروید را در طول سالیان گذشته از نظر بگذرانیم.

حذف درگاه کارت میکرو اس دی

این تصمیم تا حدودی به ترند اخیر بازار یعنی ساخت محصولات یکپارچه و ضد آب باز می گردد اما حالا که تکنولوژی قرارگیری کارت حافظه درون درگاه سیم کارت فراهم شده، دلیلی برای حذف این امکان از تلفن های همراه وجود ندارد.

البته باید اشاره کنیم که ال جی تا این لحظه نسبت به خواست کاربرانش متعهد بوده و این قابلیت را از تلفن های همراه تولیدی اش حذف نکرده و سامسونگ نیز اخیرا آن را به خانواده کهکشانی ها باز گردانده.

در مورد ایراداتی که به این تصمیم وارد می شوند اما، باید بگوییم که حافظه محدود تلفن های همراه پاسخ گوی نیازی بسیاری از کاربران برای ذخیره سازی انواع رسانه نیست و این افراد معمولا ترجیح می دهند محتوای یاد شده را روی حافظه اکسترنال موبایل خود ذخیره و در نهایت آن فایل ها را به پی سی و دیگر دستگاه های دیگر انتقال دهند که البته برخی شرکت ها نیز در پاسخ به این نیز، حداقل حافظه داخلی موبایل های تولیدی شان را به 64 گیگابایت ارتقاء دادند.

طراحی ماژولار

جی 5 را می توان یکی از مهم ترین تلاش های صورت گرفته از جانب شرکت ها برای ساخت موبایل های ماژولار قلمداد کرد که البته ال جی نیز هدفی جز نوآوری از تولید آن نداشته، با این همه این طرح نتوانست مقبول کاربران شود.

شرکت سازنده در ابتدا وعده داد که با استفاده از این طراحی، اکوسیستمی کامل و تمام عیار را در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا استفاده از این موبایل را در سناریوهای مختلف برای آنها ممکن کند اما در ادامه ال جی نتواست به وعده هایش برای ساخت واحدهای ماژولار عمل کند و نقدهایی هم که از این موبایل منتشر می شد چندان مثبت نبودند. همین دو دلیل کافی بود که کره ای ها عطای این پروژه انقلابی را به لقایش ببخشند و آن را برای همیشه کنار بگذارند. باید در نظر داشت که هرچند ال جی سه سال تحقیق و توسعه برای ساخت چنین موبایلی را کنار گذاشت اما دو ترند اصلی را به وجود آورد: ماژول پذیری و لنزهای واید.

حذف جک هدفون

بعد از شجاعتی که اپل به خرج داد و جک هدفون را از بدنه آیفون 7 حذف کرد، بسیاری این شرکت و تصمیمش را به استهزاء گرفتند. نیک که بنگریم در خواهیم یافت این موتورولا بود که برای نخستین بار موبایل موتو زی را با این مشخصه روانه بازار کرد اما این تصمیم زمانی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که اپل آن را اتخاذ نمود.

از آن زمان به بعد، شمار دیگری از تولید کنندگان موبایل تصمیم گرفتند که «به سمت آینده حرکت کنند» و خروجی مذکور را از محصولاتشان حذف نمایند که از جمله آنها می توان به اندری رابین و موبایل اسنشال فون اشاره کرد.

اما نبود این امکان باعث شد که بسیاری از کاربران فکر خرید آن محصولات را [هرچند که به قابلیت های بی نظیری مجهز شده بودند] از سر خود بیرون کنند. در واقع هدف اپل از این اقدام آن بود که هدفون های USB-C را جایگزین انواع قبلی نماید اما شاید مهندسان این شرکت در نظر نداشتند که در این صورت، کاربر باید بین شارژ کردن موبایل خود و گوش دادن به موسیقی یکی را انتخاب نماید که این دو راهی هم ابدا لذت بخش نیست.

مشکلات اس پن در گلکسی نوت 5

خانواده موبایل های گلکسی نوت سامسونگ در نوع خود بی نظیرند، با این همه، همانطور که احتمالا میدانید نوت 5 دردسرهایی را هم برای شرکت سازنده و هم کاربران علاقمندش به وجود آورد و آن برعکس وارد کردن قلم به درون جایگاهش بود.

البته باید اشاره کنیم که تقریبا بعد از جلب توجه رسانه ها به این موضوع بود که مشکل گریبان خیلی از کاربران را گرفت، اما در هر صورت این احتمال برای تمامی افراد کم توجه وجود داشت که قلم دستگاه را برعکس وارد جایگاهش کنند. با این اتفاق، قلم در داخل دستگاه قفل می شد و به این ترتیب، کل موبایل به ابزاری بلااستفاده بدل می گردید.

بعد از افشای این مشکل، ویدیوهای زیادی روی یوتوب پخش شد که راهکارهایی را برای پیشگیری از بروز آن نشان می دادند اما در نهایت خیلی از کاربران این مشکل را تجربه کردند.

رنگ صورتی التراپیکسل در محصولات اچ تی سی

چندی قبل اچ تی سی از تکنولوژی جدیدی به نام التراپیکسل رونمایی کرد که وعده می داد از مگاپیکسل های کمتر با پیکسل های بزرگ تر روی سنسور دوربین استفاده کند تا عکس ها در نور کم هم در بهترین وضعیت ممکن باشند.

این تکنولوژی در عمل کاربردی بود با این همه، پیاده سازی آن روی نخستین سری از تلفن های همراه تولیدی شرکت تایوانی چندان رضایت بخش نبود و مشکلات زیادی را به همراه داشت.

التراپیکسل نخستین بار روی موبایل HTC One M7 معرفی شد و وقتی کاربران آن را خریداری کرده و اولین عکس هایشان را با موبایل تازه خود گرفتند، به وجود نوعی سایه ارغوانی متمایز روی آنها پی بردند. این رنگ خصوصا در شرایط کم نور هویدا می شد و اگر روی سنسور را می پوشاندید کل عکس را به رنگ ارغوانی در می آورد.

این خبر برای اچ تی سی که گفته بود تکنولوژی جدیدش تا سیصد برابر نور بیشتری را نسبت به سنسورهای معمولی دریافت می کند، ابدا خوب نبود. به همین خاطر کمپانی مورد بحث از آن زمان تمام تلاش خود را به خدمت گرفت تا تکنولوژی دوربین محصولاتش را بهبود بدهد که نتیجه این تلاش در اچ تی سی یو الترا نمود یافت.

البته باید اضافه کنیم که این روزها اسمارت فون ها مرتبا بهتر و بهتر می شوند، با این همه همیشه یک تولید کننده را می توان پیدا کرد که با تصمیمات عجیب و غریب خود شگفتی کاربران را بر انگیزد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    مقاله خوبی بود
    ولی توجه کنین تیتر مقاله با متنش هماهنگی داشته باشه
    توی تیتر نوشتین بدترین تصمیمات
    یعنی واقعا فکر میکنین سامسونگ تصمیم گرفت جای قلم رو جوری بسازه که گیر کنه قلم؟ این طبیعتا تصمیم بد نیست این یه مشکل در طراحیه
    تصمیم بد میشه مثلا مورد اول که با اراده و خواست شرکت سازنده انجام شده
    مورد آخر هم دوباره تصمیم شرکت نبوده تصویر صورتی بشه. اشتباه توی تولید بوده
    پس بهتره قبل ترجمه یا نگارش یه متن یکم بیشتر خلاقیت بخرج بدیم و هوشیار تر باشیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی