ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا کلش رویال یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین امروزی است؟

اگر به مترو تهران یا مکان های عمومی از این دست پا بگذارید، مسلما افرادی را می بینید که با سر هایی خمیده به طور سحر انگیزی محو نمایشگر تلفن های هوشمندشان شده اند. نزدیکشان که ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

اگر به مترو تهران یا مکان های عمومی از این دست پا بگذارید، مسلما افرادی را می بینید که با سر هایی خمیده به طور سحر انگیزی محو نمایشگر تلفن های هوشمندشان شده اند. نزدیکشان که بشوید تازه میفهمید آن ها درگیر چه دنیای عجیب و پر رمز و رازی شده اند؛ یک بازی ویدیویی.

آن موقع است که در می یابید خودتان هم اختیارتان را از دست داده و مشغول تماشای بازی بغل دستیتان شده اید. این تجربه ای است که شاید کم و بیش همه ما با آن رو به رو بوده ایم. بازی های موبایلی ساده، اما بی نهایت جذاب هستند.

به محض اینکه به آن ها چشم بدوزیم، ناگهان اختیارمان را از ما می ربایند و ما را در دنیای شیرینشان غرق می کنند. خصوصا اگر پای یک رقابت آنلاین وسط کشیده شود، دیگر به هیچ وجه نمی شود از نمایشگر موبایل چشم برداشت.

اما پیشرفت این بازی های موبایلی، خصوصا آنلاین هایشان را به گونه ای مدیون سوپر سل هستیم. با اینکه شرکت های بسیاری حالا در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اما پیدا کردن استودیویی در حد و اندازه سوپر سل آنقدرها کار آسانی نیست.

به اینکه چطور سوپر سل به این جایگاه رسید کاری نداریم. چرا که صحبت در این مورد به درازا می انجامد که در این مطلب فرصتی برای پرداختن به آن نیست. اما می خواهیم در این متن به سراغ یکی از بهترین ساخته هایشان برویم که این روزها محبوبیت بسیاری در میان گیمرها و غیر گیمرها دارد.

کلش رویال را از هر جهت که نگاه کنیم یک بازی جذاب، پر هیجان و خوش ساخت است. کاربر با آن خیلی راحت ارتباط برقرار می کند و خیلی سریع مسیر پیشرفت در آن را پیدا می کند. خصوصا اگر نظر من را بخواهید، کلش رویال بهترین اثری است که تا به حال به دست سوپر سل توسعه یافته و حتی از چند جنبه مختلف از کلش آو کلنز هم بهتر است.

کلش رویال تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده و در کافه بازار نیز رکوردی میلیونی دارد. اما اینکه چرا این بازی ساده آنلاین تا این اندازه محبوب است، دلیل اصلی به نگارش در آمدن این مطلب هست. چندین و چند دلیل مهم برای بررسی این موضوع وجود دارند که در ادامه یک به یک به آن ها اشاره می کنیم.

مکانیک ساده، یادگیری آسان

این روزها بسیاری از ما حال و حوصله بازی های سخت و دشوار را نداریم. اصولا به دنبال عناوینی هستیم که با آن ها راحت باشیم و سریع نحوه قدم برداشتن در دنیای گیم پلی شان را فرا بگیریم. خلاصه کلام آنکه می خواهیم بازی کنیم و لذت ببریم نه آنکه سختی بکشیم.

خوشبختانه این نکته مهمی است که سوپر سل به آن دقت داشته است. آن ها می دانستند که کلش آو کلنز یک بازی استراتژی نسبتا حرفه ای است. از طرفی سوپر سل بر این موضوع نیز واقف بود که پیشرفت در کلش آو کلنز، زمان و توجه زیادی را از سوی کاربر می طلبد.

اما با توجه به ساختار زندگی های فشرده امروزی، می دانیم که برای بسیاری از افراد پنج دقیقه هم فرصتی طلایی است. پس مسلما این دسته از افراد حتی برای وقت های مرده شان حاضر به نصب کلش آو کلنز و وقت گذاشتن برای آن نیستند.

پس به همین منظور سوپر سل به سراغ توسعه عنوانی رفت که برای هیچ کاربری زمان بر نیست. حتی توجه زیادی هم طلب نمی کند و می شود خیلی راحت برای سال ها آن را به حال خود رها کرد و در صورت وجود زمان اضافی به سراغ آن رفت.

علاوه بر این، کلش رویال گیم پلی سطحی و ساده تری نسبت به کلش آو کلنز دارد و خیلی راحت می شود با مکانیک های آن کنار آمد. خیلی ساده همه چیز با یکی-دو دست بازی کردن دستتان می آید و از آن پس تنها باید به دنبال راهکارهای خلاقانه تری برای غلبه بر حریفان حرفه ای تر باشید.

مکانیک ساده گیم پلی کلش رویال شاید بزرگ ترین حسن و دلیل اصلی محبوبیت آن باشد. برقراری ارتباط با بازی های آنلاین ساده نیست و نیازمند آزمون و خطا و زمان بسیار است.

حتی گیمرهای حرفه ای هم آنچنان از پا گذاشتن در دنیای ناشناخته برخی بازی های آنلاین، استقبال نمی کنند. چه برسد به افرادی که چندان با بازی کردن میانه خوشی ندارند و تنها برای وقت گذراندن به این سمت و سو کشیده می شوند.

اما سوپر سل، کلش رویال را طوری طراحی کرده که مورد علاقه هر دو دسته واقع شود. آن ها اثری ساخته اند که برای حرفه ای ها یک زنگ تفریح به شدت جالب و اعتیاد آور و برای گیمرهای تفننی یک بازی ساده و در عین حال سرگرم کننده باشد.

سرعت بالا، اتمام سریع

یکی از ویژگی های خوب دیگر کلش رویال که باز هم به مقوله زمان مربوط می شود، کوتاهی مدت رقابت هاست. بر خلاف چیزی که از بازی های آنلاین امروزی انتظار داریم، سرعت بازی در کلش رویال خیلی بالاست و هر رقابت زمان نسبتا زیادی را از کاربر نمی گیرد.

هر مسابقه زمان محدودی دارد و در نهایت اگر هیچ یک از دو کاربر قدرت پیروزی بر دیگری را پیدا نکند، نتیجه بازی مساوی و بدون دریافت هیچ پاداشی اعلام می شود. البته این زمان کوتاه رقابت ها کمی وسوسه آمیز نیز هست.

تقریبا هر مسابقه کلش رویال نهایتا ۴ دقیقه به طول می انجامد. اما کافی است کمی شانس با شما یار باشد و مزه شیرین پیروزی را در چند میدان مختلف بچشید. آنجاست که پس از گذشت یک ساعت می فهمید کنترل زمان از دستتان در رفته و برای مدت مدیدی سرگرم بازی بوده اید.

صندوق های شگفت انگیز یا آنتی بیوتیک های ساعتی

از همه دلایل مهمتر، کلش رویال با آنتی بیوتیک های ساعتی اش شور اشتیاق بازگشت به بازی را تا اندازه بسیار زیادی بالا می برد. حداقل در هر سه ساعت (بسته به نوع صندق) یک صندوقچه برای باز کردن دارید که می توانید از آن ها کارت های جدید و جذاب تری بیرون بکشید.

همین عامل به تنهایی باعث می شود که به خاطر باز کردن یک صندوق و دریافت کارت های نیرومند تر، هر سه ساعت یک بار سری به موبایل تان بزنید و وارد کلش رویال شوید. اما این کارت زدن های ساعتی، یک اعتیاد شیرین را هم با خود به همراه می آورند. چرا که نمی شود وارد کلش رویال شد و دقایقی را در قید و بند آن نبود.

از طرفی هر ماه کارت ها جدیدتری هم به بازی اضافه می شوند که حس کنجکاوی کاربران را برای دریافت آنها، بیش از پیش قلقلک می دهند. زمانی هم که بازی از تب و تاب بیافتد، سوپر سل خیلی راحت طرفداران خود را به یک کارت افسانه ای جدید مهمان می کند.

اضافه شدن کارت افسانه ای همان و ساعت ها وقت گذاشتن کاربران برای به دست آوردن آن همان. از آن جایی هم که به دست آوردن کارت های افسانه ای آسان نیست، بازی شما را مجبور به انتخاب میان زمان و پول توی جیبتان می کند.

در این راه سوپر سل به صورت کاملا تصادفی، پیشنهادهای وسوسه کننده ای هم پیش پایتان می گذارد که شاید دست رد زدن به سینه شان کار چندان راحتی نباشد. به عنوان مثال ممکن است یک صندوق افسانه ای را به قیمت ۵۰۰ الماس برای مدت زمان محدودی در صفحه فروشگاه بازی قرار دهد.

خب هر کسی با دیدن یک صندوق ۵۰۰ الماسی که قیمت واقعی اش خیلی بیشتر از اینهاست، دلش به لرزه می افتد. اما مسئله آنجاست که کاربران کمی، الماس هایشان را جمع می کنند و اغلب ما در آن لحظه به اندازه کافی الماس در اختیار نداریم.

اینجاست که دیگر یا باید قید صندوق را بزنید یا از پول توی جیبتان بگذرید. اگر این پیشنهاد استثنایی را قبول کنید تازه دوران لذت بخش استفاده از کارت افسانه ای جدید فرا می رسد که خودش به اندازه چند روزی سرگرم کننده خواهد بود.

کَل کَل کردن به شکلی نوین

نمی شود اهل بازی آنلاین باشید و از کَل کَل کردن خوشتان نیاید. همه ما به هر حال بدمان نمی آید که پس از پیروزی کمی با خطاب عبارت های گوناگون با اعصاب حریف خود بازی کنیم. اما روش سنتی وجود یک کیبورد و تایپ چند سری عبارت خاص را ایجاب می کند که در کلش رویال خبری از آن ها نیست.

در کلش رویال همانطور که گفتیم هیچ کیبورد مجازی برای تایپ عبارت های مختلف در اختیارتان قرار نگرفته است. اما به جای آن ها ابزارهای بهتری دارید که حتی قدرت تخریب بیشتری نسبت به واژه ها دارند؛ استیکرها.

توسعه دهندگان می دانستند که در یک رقابت آنلاین رو در رو، وجود کل کل و مزه پراکنی به منظور مخدوش کردن ذهن حریف، امری ضروری است. اما آن ها این ویژگی را طوری به بازی خود اضافه کرده اند که هم آسان است و هم محیط بازی را برای همه افراد سالم نگه می دارد.

چه بسا استفاده پشت سر هم از یک استیکر در کلش رویال، تاثیر وحشتناک تری نسبت به یک دشنام روی ذهن بازنده داشته باشد. از آنجایی هم که همه ما عاشق کل کل هستیم، دوست داریم که این کار را به طور مداوم با دیگران هم انجام دهیم و با انداختن حتی یک برج ساده کلی برای حریفمان رجز بخوانیم.

ساخت محیط رقابتی اصلی ترین خوراک رقابت های آنلاین است و شاید بدون کل کل کردن و تعامل انسانی رسیدن به آن میسر نباشد. اما سوپر سل در کلش رویال بار دیگر نشان داده که خوب کارش را بلد است و می تواند حتی با المان های بسیار ساده هم حس رقابت گیمرها را بیدار کند و آن ها را با معجزه آهنربایی خود به سمت آثارش بکشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    چرا سمند کولرشو می‌زنی، بوی گند می‌پیچه تو ماشین. تولید ملیه

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

      فیلتر عوض کن عمویی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی