ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فید خبری اختصاصی گوگل معرفی شد

امروز گوگل اعلام کرد که با باز طراحی اپلیکیشن سرچ خود روی تلفن های همراه، نوعی فید شخصی سازی شده از لینک ها شامل موضوعاتی چون سرگرمی های مختلف، سفر، ورزش و دیگر موارد را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

امروز گوگل اعلام کرد که با باز طراحی اپلیکیشن سرچ خود روی تلفن های همراه، نوعی فید شخصی سازی شده از لینک ها شامل موضوعاتی چون سرگرمی های مختلف، سفر، ورزش و دیگر موارد را به آن اضافه کرده. این اقدام گوگل را می توان به مثابه رقابت مستقیم آن با شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک دانست.

این شرکت در بیانیه خبری خود اعلام نموده که تغییرات ابتدا از آمریکا در اختیار کاربران قرار می گیرند و به ترتیب کشورهای دیگر نیز به آن اضافه می گردند.

گفتنی است خوراک خبری مذکور Google feed خوانده می شود؛ نامی که بیشترین قرابت را به محصولات مشابه ای چون News feed فیسبوک دارد. نیوز فید در واقع قابلیتی روی فیسبوک است و امکان مرور آپدیت های منتشر شده از دوستان، خانواده و منابع دیگر را ممکن می کند.

گوگل اما اعلام کرده که ابدا قصد کپی برداری از فیسبوک را نداشته و در مقابل می خواسته محلی برای استریم نتایج جستجوی مرتبط را برای کاربرانش فراهم  نماید.

Ben Gomes از نایب رئیسان واحد مهندسی گوگل در این باره گفت:

فید جدید در اصل به علایق شما باز می گردد و ابدا ارتباطی با موضوعات مورد نظر دوستان شما ندارد.

گفتنی است دو شرکت فیسبوک و گوگل تلاش دارند که بیشتر از قبل توجه کاربران فضای آنلاین را به خود جلب نمایند و از این طریق بر حجم درآمدهای خود بیافزایند. این دو شرکت مستقر در سیلیکون ولی آنطور که پیش بینی ها نشان می دهند تا سال 2018، روی هم رفته 50 درصد از درآمدهای تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص خواهند داد.

در انتها باید اضافه کنیم که گوگل فید لینک های خود را براساس تاریخچه سرچ کاربر در گوگل و همچنین دیتای به دست آمده از دیگر سرویس هایش نظیر یوتوب، کلندر و مواردی از این دست نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی