ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با ارائه قابلیت هایی امنیتی برای مسدود کردن اپ های تأیید نشده تلاش می کند

پس از افتضاحی که ایمیل های فیشینگ گوگل داکس به بار آوردند، گوگل همواره در تلاش بوده تا به سرویس ها و اپلیکیشن های مختلف خود قابلیت های امنیتی جدیدی اضافه کند. از جمله اقداماتی که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

پس از افتضاحی که ایمیل های فیشینگ گوگل داکس به بار آوردند، گوگل همواره در تلاش بوده تا به سرویس ها و اپلیکیشن های مختلف خود قابلیت های امنیتی جدیدی اضافه کند. از جمله اقداماتی که گوگل تا کنون انجام داده می توان به محافظت بهتر از حساب های جیمیل و امکان ساخت لیست سفید از اپلیکیشن ها برای کاربران Gsuite اشاره کرد.

اما در ادامه این تدابیر امنیتی، حالا نوبت به اپلیکیشن هایی رسیده که در سیستم بازبینی اپلیکیشن های گوگل مورد تأیید قرار نگرفته اند. گوگل از این پس با نمایش یک پنجره هشدار کاربران را بابت خطر نصب چنین اپلیکیشن هایی آگاه می کند.

اقدام گوگل موضوع چندان جدیدی نیست. اپل مدت هاست که اپلیکیشن های OS X را تحت فرآیندی به نام Gatekeeper تأیید می کند، و مایکروسافت هم برای مسدود سازی اپلیکیشن های ویندوز 10 که در استور اختصاصی اش نیستند برنامه ویژه ای دارد.

به گزارش تک کرانچ، وقتی که به اپلیکیشن تأیید نشده ای بر بخورید گوگل با ارسال یک نوتیفیکیشن شما را از احتمال آلوده بودن آن آگاه می کند. از این قسمت به بعد انتخاب به دست خود شماست که اپلیکیشن را نصب کنید یا خیر. همچنین اشاره به این نکته بد نیست که در پنجره هشدار گوگل شاهد عنوان اپلیکیشن و نام توسعه دهنده آن نیز خواهید بود، تا بدین شکل از حملات فیشینگ در امان بمانید.

وزلی چان و ناوین آگراوال از گوگل با انتشار یک پست وبلاگی، اقدام اخیر کمپانی را این گونه توضیح می دهند: "ما در تلاش هستیم که اکوسیستم سالمی را برای کاربران و توسعه دهندگان پرورش دهیم. این پیام های هشدار جدید کاربران را به طور خودکار را از خطر آگاه می سازند، و به آنان این امکان را می دهند که برای حفاظت از اطلاعات خود آگاهانه تصمیم بگیرند. همچنین تست و توسعه اپلیکیشن ها برای توسعه دهندگان نیز آسان تر می شود".

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی