ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابداع جایگاه های سوختگیری خودکار برای هلیکوپترهای نظامی

هلیکوپترها نقش بسیار مهمی در پیشبرد عملیات های نظامی دارند و می توانند برای نیرو های زمینی، آتش پشتیبانی فراهم کرده و یا تدارکات و مجروحین را جا به جا کنند. [digipullqoute place="right"]جایگاه های سوختگیری ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

هلیکوپترها نقش بسیار مهمی در پیشبرد عملیات های نظامی دارند و می توانند برای نیرو های زمینی، آتش پشتیبانی فراهم کرده و یا تدارکات و مجروحین را جا به جا کنند.

جایگاه های سوختگیری برای جلوگیری از اتلاف، در نزدیکی محل عملیات قرار می گیرند

اما یکی از مهمترین مسائل مربوط به این پرنده های ارزشمند، بحث سوختگیری است که خصوصاً در خطوط مقدم نبرد اهمیت ویژه ای پیدا می کند. فرماندهان نظامی نیز معمولاً برای کاهش اتلاف وقت و انرژی و همچنین افزایش سرعت عکس العمل، جایگاه های سوختگیری هلیکوپترها را تا جای ممکن نزدیک به محل عملیات انتخاب می کنند.

البته باید در نظر داشت که نزدیکی جایگاه های مذکور به خط مقدم، خطرات زیادی نیز برای خدمه آنها به همراه دارد و در واقع برای انجام یک فرآیند نه چندان پیچیده، جان تعدادی از نیروهای خودی به خطر خواهد افتاد.

مرکز تحقیق، توسعه و مهندسی ارتش آمریکا (RDECOM) نیز با در نظر داشتن همین امر، ایده جدیدی را برای جایگاه های سوخت رسانی آینده مطرح کرده که به جای استفاده از نیروی انسانی، عمل سوخت رسانی به هلیکوپترهای نظامی را با بهره گیری از روبات های خودکار انجام می دهند.

جایگاه های مورد بحث تحت عنوان «AR3P» با استفاده از بازوهای روباتیک خودکار، امکان سوخت گیری سریع و ایمن هلیکوپترها را در شرایط جنگی فراهم کرده و بدون نیاز به اپراتور، ریسک تلفات انسانی را کاهش می دهند.

لازم به ذکر است که ایده مذکور هنوز در حد طرح اولیه بوده و در صورت ادامه پروژه، نیازمند رفع برخی از مشکلات فنی و همچنین آزمایشات میدانی خواهد بود. علاوه بر این، تامین مالی طرح نیز اهمیت اساسی داشته و باید منتظر بود و دید که آیا طراحان پروژه می توانند هزینه های طرح را برای فرماندهان ارتش توجیه کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی