ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک ژورنال با تمرکز روی هوش مصنوعی راه اندازی کرد

اپل از یک ژورنال دیجیتال جدید رونمایی کرده تا در آن دستاوردهایی که در حوزه یادگیری ماشینی به دست آورده را نمایش دهد. به عنوان اولین مطلب، توضیح داده شده که این شرکت برای بهبود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

اپل از یک ژورنال دیجیتال جدید رونمایی کرده تا در آن دستاوردهایی که در حوزه یادگیری ماشینی به دست آورده را نمایش دهد. به عنوان اولین مطلب، توضیح داده شده که این شرکت برای بهبود رئالیسم تصاویر مصنوعی چه کار هایی کرده. این تکنیک به الگوریتم ها می آموزد که چطور تصاویر را دسته بندی کنند.

یکی از بزرگ ترین مشکلات در زمینه هوش مصنوعی، آموختن مسائلی است که برای انسان ها اهمیت دارد. یک برنامه دستی می تواند به هوش مصنوعی نکاتی را در مدت زمانی بسیار بسیار طولانی بیاموزد و نیازمند انرژی بسیاری هم خواهد بود اما در عوض یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی را مطابق خواسته های انسانی پیش می برد. اگرچه تکنیک فوق چندان جدیدی نیست اما چندان به صرفه نبوده. به همین دلیل است که اپل قصد دارد یک مدل بهتر و اقتصادی را توسعه دهد.

واضح است که تمرکز دنیای تکنولوژی روی هوش مصنوعی بسیار بالا بوده و اپل به عنوان یک پیشرو در صنعت نمی تواند پشت سر رقبایی نظیر گوگل و فیسبوک باقی بماند؛ چه در زمینه جذب استعدادهای درخشان و چه در تولید محصولات درجه یک.

دیگر شرکت ها مرتبا نتایج تحقیقات خود را منتشر می کنند و تیتر خبرگزاری ها می شوند اما اپل با راه اندازی این ژورنال قصد دارد عقب افتادگی خود از جریان هوش مصنوعی را جبران کرده و هر چند کمی دیر، اما به بازی بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی