ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو از یک هدست واقعیت افزوده و چند طرح مفهومی جاه طلبانه دیگر رونمایی کرد

لنوو احتمالاً بیشترین شهرت خود را مدیون لپ تاپ ها و یوگابوک هایش باشد، اما این کمپانی ظاهراً به ارائه طرح های مفهومی هیجان انگیز نیز عادت کرده است. لنوو در سومین رویداد سالانه Tech ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

لنوو احتمالاً بیشترین شهرت خود را مدیون لپ تاپ ها و یوگابوک هایش باشد، اما این کمپانی ظاهراً به ارائه طرح های مفهومی هیجان انگیز نیز عادت کرده است. لنوو در سومین رویداد سالانه Tech World خود، نه تنها از چند رنگ جدید برای یوگابوک رونمایی کرد، بلکه محصولاتی مفهومی را به نمایش در آورد که به آنها افتخار فراوان می کند؛ محصولاتی نظیر یک هدست واقعیت افزوده و یک اسپیکر-پروژکتور هوشمند.

لنوو هدست واقعیت افزوده daystAR را واحد پردازنده مستقلی توصیف می کند که می تواند میدان دید 40 درجه ای را مقابل چشمان قرار دهد. این هدست نیازی به اتصال به یک پی سی یا موبایل هوشمند ندارد و لنوو می خواهد از پلتفرم واقعیت افزوده خانگی خود، یعنی تانگو که به کمک گوگل طراحی شده در راستای توسعه اپلیکیشن های مختلف برای آن استفاده نماید.

پس از این هدست، نوبت به SmartCast+ می رسد که قرار است قابلیت های به مراتب بیشتری نسبت به اسپیکرهای مبتنی بر دستیار صوتی امروزی، مانند آمازون اکو داشته باشد. اگر این اسپیکر-پروژکتور هوشمند یک روز به محصولی واقعی تبدیل شود، لنوو می خواهد قابلیت هایی نظیر تشخیص اصوات و اشیا و همچنین امکان بازتاب تصاویر روی دیوار برای ارائه تجربه واقعیت افزوده را به آن اضافه کند.

لنوو همچنین مشغول ساخت دستیاری به نام CAVA است که ظاهراً هوشمندتر از سیری و الکسا خواهد بود. این کمپانی می خواهد به کمک یادگیری عمیق ماشینی، سیستم های تشخیص چهره و تکنولوژی های درک زبان طبیعی را به هوش مصنوعی خود آموزش دهد. در این صورت، CAVA می تواند پیام شما را به درستی دریافت کرده و بسته به گفته شما، پیشنهاداتی ارائه کند. مثلاً اگر به CAVA بگویید که تا دو ساعت دیگر جلسه دارید، به صورت خودکار به بررسی وضعیت آب و هوا و ترافیک پرداخته و به شما می گوید چه زمانی حرکت کنید.

یکی دیگر از طرح هایی که لنوو به نمایش درآورد، Smart Vest نام دارد؛ نوعی لباس مجهز به نوار قلب که می تواند هر ساعت از هر روز، ضربان قلب شما را نشان دهد. و در نهایت آخرین طرح مفهومی لنوو نیز پلتفرم سرویس مشتریان Xiaole است که می تواند از تعاملات با مشتریان درس بگیرد و به هر مکالمه با هر مشتری شکلی طبیعی تر و مناسب تر ببخشد.

لنوو می گوید که طرح های مفهومی، بخشی مهمی در پروسه تحقیق و توسعه به شمار می روند و به این کمپانی اجازه می دهند تا مرزها را کنار بزند. متاسفانه، هیچ تضمینی نیست که تمام این طرح ها به محصولاتی واقعی تبدیل شوند اما قطعاً بدمان نمی آید که یک روز قادر به استفاده از هدست مستقل یا اسپیکر-پروژکتور لنوو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 2000
    2000 | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    از لنوو خیر ندیدم

مطالب پیشنهادی