ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا آرشیوی بی نظیر از پروازهای آزمایشی 70 سال اخیر را در یوتوب قرار داد

دوست داران تاریخچه هواپیماهای قرن بیستم میلادی احتمالاً خوشحال خواهند شد اگر بدانند که مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا، اخیراً شروع به آپلود آرشیو کامل خود در وب سایت یوتوب کرده که شامل صدها ویدیو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

دوست داران تاریخچه هواپیماهای قرن بیستم میلادی احتمالاً خوشحال خواهند شد اگر بدانند که مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا، اخیراً شروع به آپلود آرشیو کامل خود در وب سایت یوتوب کرده که شامل صدها ویدیو از پروازهای آزمایشی مختلف و هواپیماهای عجیب و غریب 70 سال اخیر می شود.

قدیمی ترین ویدیوی این آرشیو، به سال 1946 و زمانی تعلق دارد که کمیته ملی پرواز ایالات متحده، شروع به آزمایش هایی در بیابان موهاوی کالیفرنیا کرد. یکی دیگر از ویدیوها هم به سال 1947 تعلق دارد و پرواز آزمایشی Bell X-1 را نمایش می دهد؛ هواپیمایی که برای نخستین بار توانست دیوار صوتی را بشکند.

یکی دیگر از ویدیوهای فوق العاده ای که در این آرشیو بی نظیر می توان یافت، پرنده مافوق صوت XB-70 Valkyrie است که در دهه 60 میلادی قادر به رسیدن به ارتفاع 70 هزار پایی و سرعت 3219 کیلومتر بر ساعت بود.

علاقه مندان حرفه ای به تاریخچه پرواز، قطعاً می دانند که اکثر این ویدیوها پیشتر در دسترس عموم قرار گرفته اند و در کالکشن Dryden Aircraft قابل یافتن بوده اند، اما دسترسی به این ویدیوها می توانست کاری دشوار باشد و حالا به انتقال کامل آرشیو به یوتوب، افراد بیشتری می توانند از این ویدیوها لذت ببرند. در حال حاضر 300 ویدیو در کانال یوتوب مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ قرار گرفته و انتظار می رود طی روزهای آتی، 200 ویدیوی دیگر نیز آپلود شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی