ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی به والدین خطرات استفاده از اسباب بازی های هوشمند را گوشزد می کند

این روزها دست روی هر وسیله ای که بگذاریم، قابلیت وصل شدن به اینترنت دارد، حتی اسباب بازی های کودکان. اف بی آی در بیانیه عمومی جدید خود اما به والدین هشدار داده که مراقب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

این روزها دست روی هر وسیله ای که بگذاریم، قابلیت وصل شدن به اینترنت دارد، حتی اسباب بازی های کودکان. اف بی آی در بیانیه عمومی جدید خود اما به والدین هشدار داده که مراقب استفاده از این ابزارها باشند.

به گفته این سازمان، برخی از عروسک ها و اسباب بازی ها ممکن است اطلاعات محرمانه و گفتگوهای شخصی را از طریق میکروفون های موجود در بدنه خود ضبط کرده و در اختیار کسانی قرار دهد که اسباب بازی ها را تولید کرده اند.

اطلاعاتی نظر اسم کودک، مدرسه اش، آنچه که دوست دارد یا ندارد، فعالیت هایی که انجام می دهد و... همه ممکن است در اختیار افراد سودجویی قرار بگیرد که سبب ایجاد دردسر شود.

حالا تصور کنید علاوه بر میکروفون، سنسورهایی نظیر جی پی اس هم درون این اسباب بازی ها به کار گرفته شود و یا چشم عروسک ها در حقیقت لنز دوربینی باشد که مرتبا عکس یا ویدیو می گیرد. در اصل هر اطلاعاتی که برای امنیت کودکان لازم است پنهان بماند، در اختیار دیگران قرار می گیرد.

اسباب بازی های هوشمند شامل آن هایی است که از طریق مودم به وای فای و اینترنت یا از طریق بلوتوث به موبایل های هوشمند متصل می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، اف بی آی توصیه کرده که والدین پیش از خرید به چند سوال اساسی پاسخ دهند.

برای مثال آیا نرم افزار این اسباب بازی، داده ها را رمزگذاری می کند؟ آیا تولیدکننده اسباب بازی برای امنیت آن، مرتبا پچ های امنیتی ارائه می دهد؟ و سوالاتی از این دست که بدون پاسخگویی به آن ها نباید محصولی را وارد حریم خصوصی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    زمان ما خوب بود ... با یک توپ داغون پلاستیکی تو کوچه خیابون ها الکی برا خودمون سرگرم بودیم .... مادر پدرامون هم نه تنها از این قر و فر ها برامون مهیا نمیکردند ، بلکه همیشه هم یک چیزی از ما طلب کار بودند ...

    یک ماشین پلاستیکی ، همین که باطری خور باشه ... دیگه ته آرزو هامون بود ..

    • محمد ساعدی
      محمد ساعدی | ۵ تیر ۱۴۰۱

      https://pioio.com/product-category/%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

مطالب پیشنهادی