ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت تمام قد کمپانی های تکنولوژی از اپل در مجادله قانونی اش با کوالکام

اپل به تازگی به خاطر مجادله قانونی خود با کوالکام، مورد حمایت برخی از کمپانی های فعال حوزه تکنولوژی قرار گرفته است. بنابر گزارش رویترز، اتحادیه صنعت کامپیوتر و ارتباطات که کمپانی های فعال در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اپل به تازگی به خاطر مجادله قانونی خود با کوالکام، مورد حمایت برخی از کمپانی های فعال حوزه تکنولوژی قرار گرفته است. بنابر گزارش رویترز، اتحادیه صنعت کامپیوتر و ارتباطات که کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، اینتل، گوگل، آمازون و غیره را شامل می شود، اخیراً نامه ای برای کمیسیون مبادلات بین المللی ایالات متحده ارسال کرده و گفته که ممنوعیت واردات آیفون به خاک آمریکا، به مصرف کنندگان آسیب خواهد زد.

همانطور که قطعاً می دانید، پس از بالا گرفتن مجادله میان کوالکام و اپل، بزرگ ترین تولیدکننده چیپست های موبایل در صدد توقف واردات موبایل های آیفون شد؛ این موبایل ها از آن نظر وارداتی به حساب می آیند که ابتدا در چین ساخته شده و سپس به آمریکا منتقل می شوند. به گفته اتحادیه مورد اشاره، چنین حرکتی، «شوکی بزرگ» به تامین کنندگان قطعات موبایل های هوشمند وارد خواهد کرد و در نتیجه آن، قیمت ها افزایش یافته و مصرف کنندگان لطمه می بینند.

اِد بلک، مدیرعامل این اتحادیه می گوید: «اگر این فرمان به حالت اجرایی در بیاید، اهرم های بیشتری را علیه اپل در اختیار کوالکام قرار می دهد و به آنها اجازه می دهد تا قیمت دیوایس های مشتریان را افزایش دهند. چیزی که اینجا به خطر افتاده، دسترسی پذیری آیفون و دیگر موبایل های هوشمند با قیمت بهتر است.»

گفتنی است که علاوه بر شرکت های نام برده در بالا، فیسبوک، اوبر، مایکروسافت و نت فلیکس نیز از اعضای اتحادیه صنعت کامپیوتر و ارتباطات به حساب می آیند؛ با این همه اپل در این اتحادیه عضو نیست. با توجه به حمایت چنین شرکت هایی، حالا می توان به نتیجه رسید که اپل دست بالا را در پرونده مجادله قانونی خود با کوالکام دارد؛ اما هنوز باید دید که این مجادله چطور پیش می رود و دادگاه به نفع کدام طرف رای می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    چ جالب سامسونگم از اپل حمایت کرده
    کلا اپل تو بیشتر دادگاها پیروز بوده

  • 2000
    2000 | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    ای کاش کوالکام

مطالب پیشنهادی