ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها بیش از 33 میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم را به سرقت بردند

چند روز پس از اینکه هکرها با بهره گیری از یک روش ساده توانستند بیش از 7 میلیون دلار ارز دیجیتال CoinDash را بدزدند، گروهی دیگر از هکرهای ناشناس، معادل 33 میلیون دلار ارز دیجیتالی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

چند روز پس از اینکه هکرها با بهره گیری از یک روش ساده توانستند بیش از 7 میلیون دلار ارز دیجیتال CoinDash را بدزدند، گروهی دیگر از هکرهای ناشناس، معادل 33 میلیون دلار ارز دیجیتالی اتریوم (Ethereum) را به سرقت بردند. اتریوم در حال حاضر پس از بیت کوین، مشهور ترین ارز رمزپایه به شمار می رود.

هکرهای مورد بحث با استفاده از آسیب پذیری یکی از کلاینت های کیف پول الکترونیکی به نام Parity Wallet موفق به سرقت این مبلغ هنگفت شدند. این حفره امنیتی اکنون رفع شده، اما مبالغ از دست رفته دیگر قابل برگشت نیست.

همان طور که می دانید، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتر از طریق اینترنت و با استفاده از لینک های ویژه بین کیف های پول الکترونیکی رد و بدل می شوند. «گوین وود» سازنده اتریوم که شخصاً کلاینت Parity Wallet را توسعه داده، پس از آگاهی از واقعه مورد بحث به تمامی کاربران هشدار داد تا مبالغ ذخیره شده در این کیف پول را به محل امن دیگری انتقال دهند.

یکی از بزرگ ترین شرکت هایی که مورد دستبرد قرار گرفته، Swarm City نام دارد. این شرکت اعلام کرد 44055 واحد اتریوم را از دست داده که در حال حاضر، معادل 10 میلیون دلار پول نقد است.

جالب است که گروهی از هکرهای کلاه سفید با استفاده از همین حفره امنیتی در کیف پول های چند امضایی، توانستند 377 هزار واحد اتریوم معادل 86 میلیون دلار را به حساب خود انتقال داده و آنها را از دسترس سارقین اصلی مصون بدارند. این گروه می گوید پس از رفع مشکل، مبالغ را به حساب های اصلی باز خواهد گرداند.

گفتنیست در این لینک (تصویر فوق) می توانید وضعیت کیف پول هکرها را مشاهده کنید که هنوز معادل 19 میلیون دلار اتریوم در آن ذخیره شده و البته فقط در تراکنش های داخلی شبکه اتریوم قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali kaydanii
    ali kaydanii | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    تورو خدا اپلیکیشنتون رو اپدیت کنید

  • majid jann
    majid jann | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    اصلا به این جور پولها نمیشه اعتماد کرد

  • hyhzo hyhzo
    hyhzo hyhzo | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    منم باید 1 ماه کار کنم برا 800 هیی

    • مهدی طوسی
      مهدی طوسی | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

      حالا دزدی که درست نیست،ولی کلا اختلاف طبقاتی زیاده متاسفانه

مطالب پیشنهادی