ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واعظی از توقف اجرای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام و لزوم رفع فیلتر توییتر گفت

اگر در روزهای اخیر پیگیر اخبار داخلی بوده باشید، حتماً توجه کرده اید که مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اخبار حاشیه ای فراوانی همراه بوده و در این مدت مسئولان ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اگر در روزهای اخیر پیگیر اخبار داخلی بوده باشید، حتماً توجه کرده اید که مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اخبار حاشیه ای فراوانی همراه بوده و در این مدت مسئولان و به خصوص وزیر ارتباطات، راجع به مسائل مختلفی اظهار نظر نموده اند.

یکی از مباحث مذکور فیلترینگ هوشمند بوده که به گفته محمود واعظی حالا با رمزنگاری اینستاگرام، دیگر در این شبکه اجتماعی اعمال نمی شود و موضوع پالایش محتوا از طریق مذاکره با مدیران اینستاگرام حل خواهد شد. وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ اینستاگرام گفت:

اینستاگرام رمزنگاری شده و از این رو با اجازه ای که از شورای عالی فضای مجازی گرفته ایم، با مدیر اینستاگرام تماس گرفتیم و اعلام کردند که آمادگی دارند درباره موضوعاتی که از نظر ما نامناسب است، در یک بازه زمانی بنشینیم و درباره محدودیت های خود با آنها صحبت کنیم.

برخی موضوعات از نظر قانون، مقررات، سنت و فرهنگ ما قابل قبول نیست و آنها اعلام کردند که آمادگی دارند، این موضوعات در این شبکه را در ایران رعایت کنند.

بنابراین اکنون که موضوع رمزنگاری در اینستاگرام پیش آمده موضوع پالایش محتوا در این شبکه را با مذاکره حل می‌کنیم. اگر مشکل از مبدأ حل شود، تجهیزات فیلترینگ هوشمند را در جای دیگر استفاده می کنیم.

واعظی همچنین از لزوم رفع فیلتر توییتر گفت و اظهار داشت:

با توجه به استفاده برخی مسئولان و مدیران از توییتر، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید درباره فیلترینگ توییتر تجدید نظر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    علت اینکه شبکه های اجتماعی مثل Twitter و امثالش را فیلتر میکنند. یا در حال فیلتر شدن است ، فقط یک دلیل دارد و آن این است که دنیا و نمایندگان کشورهای مختلف و ابرقدرت‌ها صدای مردم ایران را نشنوند. در عوض پول‌هایی خرج میکنند و کسایی را استخدام میکنند که در صفحات شخصی افراد مهم و سیاستمداران جای مردم ایران صحبت کنند و چیزی را که میخواهند قالب کنند(حمله میکنند).

    ونمونه‌هاش را قبلا دیدید. حملات افرادی خاص از حکومت به صفحات افراد مهم از کشورهای مهم حمله کردند.

    و بعد از حملات این صفحات را به لابی‌های خارج از کشور میدهند و آنها با پول این صفحات و نظرات دروغ را به عنوان حرف مردم ایران وارد سیاستگذاری ‌های کشورهای مهم دیگر میکنند.

    و فقط سر مردم ایران را کلاه میگذارند و بی‌کلاه میماند.

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    هدف شما فقط جلوگیراز دسترسی مردم به اطلاعات و جهان آزاد است، وگرنه هیچ کاری نمیکنید که به سود مردم باشد، وقتی کسی دوست داره محتوای غیر اخلاقی تماشا کنه دنبال فیلترشکنش هم میره، وقتی کسی دوست نداشته باشه، دختر لخت جلو روش باشه بهش نگاه هم نمیکنه ، وقتی خدا ذهن آدمها را آزاد و مختار آفریده شما کی باشید، که بخواهید قفل بزنید بهشون ؟

    • سیدمحمد غزنوی
      سیدمحمد غزنوی | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

      ?پاک ترین شخص بالغ هم براش سخته نگاه نکردن. حتی یوسف پیامبرم از خدا می‌خواست که درمسیر دین نگهش داره. درضمن وقتی از همون اول پوشش رعایت شه لازم به نگاه کردن به دونه دونه سنگ روزمین نیست و باامنیت و خیال راحت تو نت میشه چرخید نه با ترس.
      کسیم که هدفش ازهمون اول انحرافه راهش با فیلترشکن بازه و اون آزادی ای که که وجود نداره نمیدونم چیه، ما که هرکار دوست داریم میتونیم انجام بدیم.
      وقتی یه بچه که چیزی از نت نمیدونه میره تونت و براش راه انحرافی بسته نباشه، والدین نمیتونن احساس امنیت کنن و مجبورن همش آفلاین باشن تااینکه از مزایای زیاد نت استفاده کنن و بااینکار دست و پای اونا بسته میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی