ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا کمری 2018 در برابر هوندا آکورد 2018؛ رویارویی دوسبک طراحی سدان های خانوادگی

هرگاه دو سدان سایز متوسط و محبوب در یک سال تغییر شکل میدهند و نسل جدیدی از آنها در معرض دید عموم قرار میگیرد،فرصتی بینظیر برای ما بمنظور مقایسه آنها پدید می‌آید و گرایش تعداد ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

هرگاه دو سدان سایز متوسط و محبوب در یک سال تغییر شکل میدهند و نسل جدیدی از آنها در معرض دید عموم قرار میگیرد،فرصتی بینظیر برای ما بمنظور مقایسه آنها پدید می‌آید و گرایش تعداد زیادی از خریداران این کلاس به سمت کراس اوورها نیز چندان اهمیتی نخواهد داشت.

اندکی پس از رونمایی تویوتا کمری 2018، هوندا آکورد نیز برگ دیگری را به آلبوم خانواده سدان های سایز متوسط اضافه نمود و ما تصمیم گرفتیم تا پیش از آنکه فرصت آزمایش فنی این خودرو را داشته باشیم، ویژگی‌ های آنرا با دیگر رقیب هموطنش در بوته نقد قرار دهیم.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا سطح دانش خود از این دو سامورایی را به حد مناسبی ارتقاء دهید.
شاخصه های فنی
برخی از پیشرانه هایی که به صورت استاندارد در زیر کاپوت سدان های سایز متوسط نصب میشوند،ن سبت به نیاکان خود از عملکرد بسیار بهتری برخوردار هستند و مصداق این سخن در هر دو اتومبیل مورد بحث ما کاملا مشهود است.
تویوتا کمری 2018 از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم 2.5 لیتر با قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن-متر به صورت استاندارد بهره میبرد و در صورت انتخاب نسخه XSE این ارقام به 206 و 252 واحد افزایش خواهد یافت.


خروج اینچنین توانی از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی را میتوان بعنوان یک مزیت برای فروشندگان خودروهای تویوتا در نظر گرفت تا با اتکای بر آن بتوانند راحت تر مشتریان را نسبت به خرید این خودرو مجاب نمایند.

اما هوندا نیز از این بابت دست به فعالیت‌های گسترده‌ای زده و نتیجه این تلاش‌ها در یک موتور چهارسیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ به قدرت 192 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن-متر نمایان شده است و همان طور که اطلاع دارید این ارقام برای موتورهای سطح پایه و استاندارد نصب شده در سدان های سایز متوسط بسیار هیجان انگیز هستند.

همچنین وظیفه انتقال قدرت در موتورهای 1.5 (پیشرانه استاندارد) و 2لیتری 252 اسب بخار توربو شارژ هوندا آکورد را میتوان به گیربکس دستی سپرد، البته جعبه دنده CVT برای پیشرانه 1.5لیتری و ده سرعته اتوماتیک برای موتور 2 لیتری نیز در دسترس خواهند بود. در طرف مقابل تویوتا از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در کنار هر یک از دو پیشرانه 4 و یا 6 سیلندر (موتور وی شش به قدرت 301 اسب بخار) استفاده مینماید.


برتری آکورد: وسعت صندوق عقب
همواره فضای صندوق عقب بویژه برای خانواده‌ هایی که به مسافرت‌های طولانی علاقه زیادی دارند،از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛از این روی هوندا به این بخش از آکورد توجه خاصی نشان داده و آنرا با محفظه ای به حجم 473 لیتر در قسمت عقب در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد.

همچنین تویوتا کمری نیز از یک صندوق عقب به حجم 427.6 لیتر بهره میبرد که اگر بخواهید نسخه پایه این اتومبیل تحت عنوان تریم L را خریداری نمایید، حجم محفظه حمل بار به 400 لیتر کاهش خواهد یافت که این میزان فضا اگرچه کافی بنظر میرسد اما شاید برخی از خانواده‌ های شلوغ تر را به نوعی دچار دردسر کند و هوندا آکورد از این جهت گزینه مناسبتری برای ایشان باشد.

فضای مناسب برای سرنشینان ردیف عقب
جدیدترین محصولات دو کمپانی ژاپنی هوندا و تویوتا مسئله خاصی از بابت فضای کافی برای سرنشینان ردیف دوم ندارند.تویوتا کمری برای سرنشینان جلو به میزان 107 سانتیمتر و در عقب نیز معادل 96.5 سانتیمتر فضای پا فراهم نموده است که باعث ایجاد احساس راحتی مضاعفی در سرنشینان این خودرو میگردد. در طرف دیگر هوندا آکورد به لطف فاصله بیشتر بین محور هایش، فضای پای مطلوبتری را مخصوصا در قسمت عقب،به سرنشینان خود اهدا مینماید.هوندا برای ردیف جلو در حدود 107.4 و در قسمت عقب به میزان 102.6
سانتیمتر از طول کابین را به راحتی پاهای سرنشینان خود اختصاص داده است.


ابعاد کلی مشابه در دو خودرو:
این دو خودرو اگرچه از ظاهری متفاوت نسبت به یکدیگر برخوردار هستند اما ابعاد بدنه نسبتا یکسانی دارند، بعنوان مثال فاصله بین محورهای جلو و عقب آکورد معادل 282.956 سانتیمتر است که تنها حدود 0.5 سانتیمتر از کمری بیشتر است؛ همچنین زمانی که آکورد را در کنار تویوتا کمری بویژه تریم های L،LE و XLE آن قرار میدهیم، متوجه طول کاملا یکسان این دو نسبت به یکدیگر خواهیم شد.

کمری SE و XSE حدود 1.5سانتیمتر نسبت به آکورد طویلتر هستند.از نظر ارتفاع نیز دو خودرو تقریبا هم قد بوده و هوندا آکورد در حد نیم سانتیمتر از دیگر هموطنش بلندقدتر است. اما بیشترین اختلاف را در پهنای دو خودرو مشاهده خواهید نمود، جایی که در آن هوندا حدود 2 سانتیمتر نسبت به تویوتا برتری دارد؛ پهنای هوندا برابر 185.9 و عرض کمری معادل 183.9سانتیمتر است. بنابراین به احتمال قوی در پارکینگ منزلتان جای کافی برای هر یک از این دو خودرو موجود خواهد بود.


تجهیزات ایمنی و سایر امکانات:
مجموعه ای از فناوری‌ های مرتبط با ایمنی خودرو بر روی هر کدام از این دو مدل به طور استاندارد فعال شده‌است.از جمله بارزترین این امکانات میتوان به سیستم ترمز خودکار در مواقع ضروری اشاره کرد که هنگام وجود مانعی در مسیر، به طور خودکار و بدون هرگونه دخالتی از سوی انسان،پدال ترمز را به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه دلخراش میفشارد و احتمالا ناجی جان و مال عده ای نیز خواهد شد؛همچنین فناوری کاهش میزان انحراف از مسیر،موجب برگردانده شدن خودرو به راه اصلی میشود، بویژه زمانی که خواب آلودگی بر راننده چیره شده باشد.


با توجه به اینکه هنوز (تا زمان نگارش این مقاله) آزمایش های ایمنی بر روی هیچ یک از این دو خودرو صورت نگرفته، نمیتوانیم نتایج آزمون ایمنی آنها را به اطلاع شما عزیزان برسانیم اما با توجه به دریافت پنج ستاره ایمنی از سوی نسل پیشین این دو خودرو،انتظار کسب نتایج درخشانی در آزمونهای ایمنی موسسات مختلف را برای این دو هموطن در ذهن خواهیم داشت.


همچنین گرچه جدیدترین نسل کمری و آکورد از سیستمهای ارتباطی حسی مانند برخی خودروهای لوکس بهره نمیبرند اما میتوان به امکاناتی نظیر چراغه های جلوLED، صندلی‌های جلو گرم شونده دارای تهویه ،صندلی‌های عقب گرم شونده و هداپ دیسپلی برای آکورد و همچنین چراغهای جلو LED، هداپ دیسپلی،سقف پانوراما و دوربین چندگانه پارک برای کمری اشاره نمود.


در پایان لازم به یادآوری نیست که این کلاس خودروئی یعنی کلاس سدان سایز متوسط به عرصه تاخت و تاز مدل های بسیار متنوعی از برند های گوناگون بدل شده است و نتیجه این رقابت تنگاتنگ، تنها پس از طی آزمایشات فنی و ایمنی مختلف و همچنین پس از اعلام آمار فروش هرکدام از این خودروها توسط شرکت سازنده، مشخص می‌شود، بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم آیا این دو سامورایی باز هم میتوانند دل خریداران بسیاری را در نقاط مختلف این کره خاکی بربایند و فروش خوبی را تجربه کنند یا خیر؟


البته با سوابقی که نسل های پیشین این دو اتومبیل از خود به جا گذاشته اند تقریبا میتوان به روزگار خوش پیش روی این زوج ژاپنی امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sd
    sd | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    هر دو با کیفیت .مثل ماشینای با کیفیت ایرانی

  • مهدی
    مهدی | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    هوندا بهتره

  • روزبه
    روزبه | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    آکورد رو خیلی بیشتر قبول دارم

  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    هوندا و تویوتا هر دو قابل اعتمادن ولی کمری خوشگلتره

  • Rivekan
    Rivekan | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    بررسی دو قسمته؟ چرا از داشبورد عکسی نیست؟

مطالب پیشنهادی