ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویکرد متفاوت زایس به زوم اپتیکال در پتنت جدید: لنز دوربین چرخشی

استفاده از ماژول دوربین دوگانه در محصولات جدید کمپانی های تولیدکننده تلفن های هوشمند بسیار رایج شده و همان طور که می دانید، لنز دوم در محصولات مختلف می تواند کارکردهای متفاوتی داشته باشد. [digipullqoute ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

استفاده از ماژول دوربین دوگانه در محصولات جدید کمپانی های تولیدکننده تلفن های هوشمند بسیار رایج شده و همان طور که می دانید، لنز دوم در محصولات مختلف می تواند کارکردهای متفاوتی داشته باشد.

ماژول های دوربین دوگانه کارکردهای متفاوتی دارند

به عنوان مثال در آیفون 7 پلاس لنز دوم برای افزایش زوم اپتیکال به کار گرفته شده و در ال جی V20، برای ثبت تصاویر واید مورد استفاده قرار می گیرد. البته کاربران ترجیح می دهند زوم اپتیکال بیشتر را در کنار امکان تصویربرداری زاویه باز به صورت همزمان در اختیار داشته باشند که به نظر نیازمند طراحی ماژول دوربین سه گانه خواهد بود؛ اما کمپانی آلمانی زایس راهکار مناسب تری در ذهن دارد.

بر اساس تصویر یکی از پتنت های زایس تحت عنوان «دوربین مینیاتوری زوم» که به تازگی منتشر شده، شرکت مذکور طرح ماژول دوربینی را به ثبت رسانده که به چند لنز مختلف با توانایی زوم متفاوت مجهز شده است.

مجموعه دوربین از لنز اصلی، سنسور تصویر و صفحه گردان حامل عدسی های ثانویه تشکیل شده که این عدسی ها با داشتن فواصل کانونی مختلف، امکان ثبت تصاویر دلخواه را برای کاربر فراهم می کنند.

البته باید در نظر داشت که طرح مورد بحث فعلاً در حد یک پتنت بوده و ممکن است هیچ گاه به مرحله تولید انبوه نرسد؛ اما در صورت عملی شدن ایده و تولید ماژول دوربین با لنز چرخشی، پرچمداران برند نوکیا که به احتمال زیاد از محصولات زایس استفاده می کنند، مزیت رقابتی خوبی را نسبت به رقبا در اختیار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    che bahal khoda kone nahayi beshe

مطالب پیشنهادی