ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

مایکروسافت و استفاده از وکلا برای مقابله با هکرهای روسی

کمپانی های بزرگ دنیا معمولاً با استفاده از تیم های امنیت سایبری قوی و استخدام متخصصین با تجربه، به مبارزه با حملات سایبری خرابکرانه می روند؛ اما گویا مایکروسافت از رویکرد متفاوتی برای مقابله با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

کمپانی های بزرگ دنیا معمولاً با استفاده از تیم های امنیت سایبری قوی و استخدام متخصصین با تجربه، به مبارزه با حملات سایبری خرابکرانه می روند؛ اما گویا مایکروسافت از رویکرد متفاوتی برای مقابله با هکرهای روسی گروه «Fancy Bear» استفاده می کند.

بر اساس گزارشات، غول تکنولوژی ساکن ردموند از طریق مراجع قانونی و با استفاده از وکلای مجرب، سرورهای گروه مذکور (که برای ارتباط با بدافزارهای نصب شده روی سیستم کاربران مورد استفاده قرار می گیرند) را تحت کنترل خود در می آورد.

مایکروسافت کنترل سرورهای مورد استفاده هکرها را به دست می گیرد

روش کار بدین صورت است که در حالت عادی گروه Fancy Bear سرورهای مورد نیاز خود را از دیتاسنترهای مختلفی اجاره می کند، از طرفی مایکروسافت با شناسایی این سرورها و با حکم قضایی، نظارت و کنترل دامنه های مربوط به آنها را به دست می گیرد؛ حال اگر هکرهای روسی بخواهند از طریق سرورهای مذکور با کامپیوترهای آلوده به بدافزار ارتباط برقرار کنند، توسط مایکروسافت رصد شده و از ادامه کار باز می ماند.

طبق اخبار موجود، گروه هکری Fancy Bear مسئول برخی از حملات سایبری به ناتو، حزب دموکرات آمریکا در زمان انتخابات و همچنین پارلمان آلمان بوده که البته مایکروسافت موفق شده با استفاده از راهکار جدید، تا کنون کنترل بیش از 70 سرور مربوط به آن را در اختیار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی