ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تاکنون 3.6 میلیون دلار برای لابی گری با ترامپ هزینه کرده

تا به امروز تیم کوک و اپل روابط آشکاری با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا داشته اند. کوک چندین ملاقات با ترامپ و هیئت دولت وی داشته و گزارشی که شب گذشته در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

تا به امروز تیم کوک و اپل روابط آشکاری با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا داشته اند. کوک چندین ملاقات با ترامپ و هیئت دولت وی داشته و گزارشی که شب گذشته در این رابطه منتشر شد نیز نشان می دهد که او پول هنگفتی را برای لابی گری با وی صرف کرده است.

طبق گزارشی که نشریه Recode منتشر کرده، شرکت کالیفرنیایی در بازه زمانی یک ماهه آوریل، 2.2 میلیون دلار برای لابی گری با ترامپ هزینه کرده که این رقم تقریبا دوبرابر مبلغ صرف شده برای اعمال نفوذ این کمپانی روی دولت باراک اوباماست.

اپل اعلام کرده بخش اعظمی از این مبلغ صرف مذاکره با ترامپ برای کم کردن مالیات، فرایندهای نظارتی و رِفرم مهاجرتی بوده است.

گفتنی است در طول دوره سه ماهه اول حضور ترامپ در کاخ سفید، اپل حدودا 1.4 میلیون دلار را صرف لابی گری با ترامپ کرده که این رقم مجموع میزان صرف شده در شش ماهه نخست ریاست جمهوری وی را به 3.6 میلیون دلار افزایش می دهد.

شرکت تحت مدیریت تیم کوک در اسناد مربوط به این هزینه ها، از تمرکز بالای لابی گری هایش روی مقوله مهاجرت گفته است. تیم کوک شخصا چندین بار به مخالفت با طرح های مهاجرتی ترامپ پرداخته و در محافل عمومی نیز علنا مخالفت خود با محدودسازی مهاجرت از هفت کشور منتخب را اعلام کرده است.

اسناد منتشر شده اپل برای دولت همچنین حکایت از آن دارند که در کنار مقوله مهاجرت، بخشی از هزینه های صورت گرفته از جانب این شرکت به موضوع تغییرات اقلیمی، اعمال اصلاحات روی پتنت ها، طرح های سلامتی، تنوع بخشی بر نیروهای کار و آموزش اختصاص یافته اند.

برای آنکه درک بهتری از این مبلغ داشته باشید باید بگوییم که که گوگل در همین بازه زمانی تقریبا 5.4 میلیون دلار را صرف لابی گری با ترامپ کرده بود و آمازون و فیسبوک هم به ترتیب 3.2 و 2.3 میلیون دلار را هزینه کرده بودند.

البته اشاره کنیم که این اواخر بسیاری مواضع سیاسی اپل و تیم کوک را مورد انتقال قرار داده اند. هرچند که کوک معتقد است ابراز عقاید به مراتب بهتر از دست روی دست گذاشتن است.

شخصا هیچگاه گوشه نشینی را عامل موفقیت خود ندانسته ام. برای آنکه روی این موضوعات اثر بگذارید باید در میدان حضور داشته باشید. وقتی با موضوعی مخالفت یا موافقیت می کنیم در واقع در آن مشارکت می کنیم. به نظرم این کار خیلی اهمیت دارد زیرا صرفا با داد زدن نمی توان اوضاع را تغییر داد. شما با نشان دادن مزیت های روش پیشنهادی تان به دیگران، در امور مختلف تغییر ایجاد می کنید. این مساله از بسیاری جهات شبیه به مناقشه بر سر ایده هاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MD9
    MD9 | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    چجوری این لابی گری از نظر قانونی توجیح میشه؟ این که خیلی شبیه رشوه میمونه :/

  • mohammad
    mohammad | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    این چه جوری منتشر شده

مطالب پیشنهادی