ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ایکس باکس هنوز جلو می رود؛ رشد نرم افزاری، رکود سخت افزاری

شرکت مایکروسافت طی بیانیه ای گزارش مالی ماه چهارم سال جاری و پایان سال 2016 را منتشر کرد. طبق این گزارش، درآمد حاصل از بخش سخت افزار کنسول ایکس باکس کاهش پیدا کرده؛ در حالی ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

شرکت مایکروسافت طی بیانیه ای گزارش مالی ماه چهارم سال جاری و پایان سال 2016 را منتشر کرد. طبق این گزارش، درآمد حاصل از بخش سخت افزار کنسول ایکس باکس کاهش پیدا کرده؛ در حالی که در بخش نرم افزار رشد متعادلی مشاهده می شود.

طی این مدت، بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت رشد 3 درصدی را تجربه کرد و ارزش آن را به 44 میلیون دلار رساند. به لطف خدمات و نرم افزارهای برند ایکس باکس، کاهش 29 درصدی درآمد از بخش سخت افزار کمتر به چشم می آید.

به دلیل حجم معاملات انجام شده در شبکه ایکس باکس لایو، درآمد بخش خدمات و سخت افزار برند ایکس باکس توانست 11 درصد افزایش پیدا کند. به دلیل قیمت پایین کنسول عرضه شده به بازار و کاهش تعداد کنسول های شیپ شده، بخش سخت افزار برند ایکس باکس نتوانست خوش بدرخشد.

تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه ایکس باکس لایو در حال افزایش است؛ به طوری که با توجه به آمار جدید، هر سال 8 درصد به تعداد کاربران اضافه می شود. در حال حاضر 53 میلیون کاربر در اکوسیستم شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان، ویندوز 10 و موبایل در حال استفاده از شبکه ایکس باکس لایو هستند. سال قبل، تعداد کاربران 49 میلیون نفر بود.

در تصویر زیر، درآمد ایکس باکس وان در زیرمجموعه «More Personal Computing» قرار دارد. این کنسول و نرم افزارهای مرتبط با آن، در ماه ژوئن سال جاری، 8.8 میلیارد دلار برای مایکروسافت درآمد زایی داشته که نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش داشته است. البته، بخش تلفن های هوشمند و ویندوزفون نیز شامل این بخش شده و این کاهش دور از انتظار نبود.

در ماه ژوئن سال 2017، مایکروسافت 23.3 میلیارد دلار در آمد کسب کرده که سود خالص آن شامل 6.5 میلیارد دلار می شود. طبق همین آمار، رشد 13 درصدی نسبت به سال پیش، بیانگر پیشرفت مایکروسافت نسبت به گذشته است. در سال مالی قبلی، مایکروسافت توانست 90 میلیارد دلار درآمد و 21.2 میلیارد دلار سود خالص کسب کند.

اگر کمی به آمار دقت کنید متوجه خواهید شد که مایکروسافت در همه زمینه ها رو به جلو حرکت می کند. حتی کنسول ایکس باکس وان، که از نظر فروش فاصله بسیاری با رقیب خود یعنی پلی استیشن 4 دارد، برندی درآمدزا برای شرکت مایکروسافت بوده که روز به روز پیشرفت می کند. باید دید با عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس، چه تغییراتی در این ارقام ایجاد خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Shahriar
    Shahriar | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    به نظرم کاهش فروش سخت افزار به دلیل انتظار برای عرضه Xbox One X میتونه باشه

  • امیرحسین عطا
    امیرحسین عطا | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    4 the players

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    امیدوارم به اکس باکس.
    ایشالا توی این یکی دو سال بتونه چند تا انحصاری توپ معرفی کنه و به چیزی که لیاقتش رو داره برسه.

مطالب پیشنهادی