ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات های اوریگامی هاروارد بدون نیاز به باتری یا کابل برق کار می کنند [تماشا کنید]

محققین دانشگاه هاروارد موفق به ساخت روبات های تاشوی کوچکی مانند کاغذهای اوریگامی شده اند که بدون نیاز به باتری و یا سیم برق، و با استفاده از میدان الکترومغناطیسی کار می کنند. جالب است ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

محققین دانشگاه هاروارد موفق به ساخت روبات های تاشوی کوچکی مانند کاغذهای اوریگامی شده اند که بدون نیاز به باتری و یا سیم برق، و با استفاده از میدان الکترومغناطیسی کار می کنند.

جالب است بدانید که ربات های مورد بحث از صفحات پلاستیکی نازک، مدار، سیم پیچ و آلیاژ فلزی خاصی تحت عنوان «SMA» (که مانند ماهیچه با جریان الکتریکی منقبض می شود) تشکیل شده اند.

البته این ربات های کوچک زمانی قابلیت های خود را نشان می دهند که در کنار یکدیگر قرار گرفته و به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند. محققین هاروارد ویژگی مذکور را با اتصال چند ربات و تشکیل یک بازوی کوچک رباتیک به نمایش گذاشته اند که می تواند تحت میدان های الکترومغناطیسی متفاوت، به چپ و راست خم شده یا گیره انتهایی خود را باز و بسته کند.

با اینکه پروژه هاروارد فعلاً در فاز مقدماتی قرار دارد، اما پژوهشگران دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مذکور امیدوارند فناوری جدید به دلیل عدم نیاز به ارتباط مستقیم با منبع انرژی، در دراز مدت خصوصاً در حوزه پزشکی و سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

ربات های کوچک هاروارد در پزشکی کاربرد خواهند داشت

به عنوان مثال یکی از کاربردهای ممکن برای ربات های کوچک و بدون باتری هاروارد، بلعیده شدن توسط بیمار به عنوان جایگزینی برای روشهایی مانند اندوسکوپی است. در این صورت پزشکان می توانند ربات را از بیرون کنترل کرده و فعالیت های مورد نیاز مانند تصویربرداری را انجام دهند.

گفتنی است پیش از این MIT نیز روی پروژه مشابهی کار کرده و حالا با اضافه شدن هاروارد، به نظر می رسد پیشرفت فناوری جدید در آینده شتاب بیشتری گرفته و هرچه زودتر، شاهد حضور ربات های کوچک اوریگامی در صنایع مختلف (به ویژه در پزشکی) باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی