ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا استفاده از مونوپاد در موزه های کشور ممنوع می شود؟

خبرگزاری ایرنا امروز به نقل از رئیس موزه ملی ایران اعلام کرد بنا به دلایل امنیتی، از این به بعد همراه داشتن و استفاده از مونوپاد برای ثبت سلفی در موزه های کشور ممنوع خواهد بود. جبرئیل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

خبرگزاری ایرنا امروز به نقل از رئیس موزه ملی ایران اعلام کرد بنا به دلایل امنیتی، از این به بعد همراه داشتن و استفاده از مونوپاد برای ثبت سلفی در موزه های کشور ممنوع خواهد بود. جبرئیل نوکنده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت همراه داشتن دستگاه مونوپاد در موزه های اسلامی، ایران باستان و دیگر موزه های کشور ممنوع است. او افزود علی رغم استفاده روزافزون از این وسیله در حوزه تفریح و گردشگری، باید به مشکلات وابسته به آن هم توجه کرد.

نوکنده می گوید استفاده از مونوپاد و بی احتیاطی همراه با آن می تواند به ویترین ها و اشیاء ضربه بزند، کما اینکه چند روز قبل در نمایشگاهی در لس آنجلس چنین اتفاقی خسارت 200 هزار دلاری به بار آورد. از طرفی از این ابزار می شود به عنوان وسیله حمله و درگیری هم بهره جست. به گفته رئیس موزه ملی، در بیشتر موزه های مطرح دنیا هم چنین قانونی وجود دارد.

دقایقی پس از انتشار این مطلب، خبرگزاری ایسنا با استناد به صحبت های مدیر اداره کل موزه های کشور، خبر را تکذیب نمود. به گفته محمدرضا کارگر، استفاده از مونوپاد در موزه ها، اقدامی مثبت در جهت معرفی این اماکن محسوب می شود و کاملاً مجاز است.

طبق اظهارات مدیر اداره کل موزه ها، اگر هر موزه ای قصد ممنوع کردن این اقدام را دارد، باید نخست با اداره مرکزی مکاتبه کرده و دلایل خود را به صورت منطقی مطرح نماید. در غیر این صورت، استفاده از مونوپاد برای ثبت سلفی هیچ ممانعتی نخواهد داشت. وی افزود هیچ مصوبه ای در مورد ممنوعیت مونوپاد در معاونت میراث فرهنگی و اداره کل موزه ها وجود ندارد و تاکنون چنین مشکلی از سوی موزه ها مطرح نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rashedi
    rashedi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    ایشالاااا

مطالب پیشنهادی