ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماجرای رقابت مایکل فلپس با کوسه سفید و جنجال در فضای مجازی

کانال دیسکاوری سی سالی میشود که پروژه برنامه سازی یک هفته ای اش به نام Shark Week یا هفته کوسه را دنبال می کند. موضوع این برنامه هم همانطور که حدس می زنید حول کوسه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کانال دیسکاوری سی سالی میشود که پروژه برنامه سازی یک هفته ای اش به نام Shark Week یا هفته کوسه را دنبال می کند. موضوع این برنامه هم همانطور که حدس می زنید حول کوسه ها می گردد که امسال سر و صدای زیادی به پا کرد.

برنامه امسال شارک ویک به مسابقه میان مایکل فلپس برنده چندین دوره مدال طلای المپیک در رشته شنا و یک کوسه سفید رنگ عظیم الجثه مربوط می شد.

با انتشار خبر ساخت برنامه «فلپس در مقابل کوسه: طلای بزرگ رو در روی سفید بزرگ» این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که کدامیک برنده خواهد شد؟ آیا کوسه در یک خط مستقیم شنا می کند یا اینکه به سراغ رقیبش رفته و دندان های تیزش را در بدن او فرو می کند؟ هیچکس پاسخ این سوالات را نداشت.

بالاخره روز پخش مسابقه فرا رسید و یکشنبه گذشته این رویداد برگزار شد اما امیدها به یاس بدل گردید چراکه ظاهرا مسابقه واقعی نبود.

اول از همه اینکه مسابقه ای در کار نبود چراکه فلپس به تنهایی شنا می کرد و آب های جنوب آفریقا را در می نوردید.

وقتی برنامه از تلویزیون پخش شد مشخص گردید که کوسه هم یک کوسه واقعی نیست و قهرمان المپیک با یک تصویر کامپیوتری در شکل و شمایل کوسه مسابقه می دهد که البته سرعت یک کوسه واقعی را روی آن شبیه سازی کرده بودند. جالب اینکه این تصویر حتی در خط پایان از آب بیرون پرید تا جلوه های بصری مسابقه به بالاترین حد خود برسند.

اما نکته مهمی که دست اندرکاران شارک ویک فراموش کرده بودند این است که انسان ها حتی آنها که قابلیت هایشان در سطح ماورایی است نمی توانند رقیب مناسبی برای کوسه ها باشند چون سرعت شنایشان از ۹.۶ کیلومتر در ساعت فراتر نمی رود در حالی که متوسط سرعت کوسه های سفید ۴۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده.

به همین خاطر برگزار کنندگان مسابقه نوعی باله غواصی به نام مونوفین را در اختیار فلپس گذاشتند که سرعتی بیشتر از رکوردهای قبلی اش را به وی بخشید با این همه باز هم نتوانست به بیشینه سرعت حرکت کوسه حتی نزدیک شود و با اختلاف دو ثانیه ای رقابت را به حریف مجازی خود واگذار کرد.

در هر صورت پخش این نمایش از برنامه شارک ویک مخاطبان آن را به شدت ناامید کرد و موج اعتراضات آنها در فضای مجازی را به دنبال داشت.

ظاهرا رقابت مایکل فلپس در برابر کوسه شنا کردن تنهایی او بوده تا بعدا سرعتش با سرعت کوسه مقایسه شود

 

من احتمالا تنها کسی نبودم که تصور می کردم فلپس با یک کوسه واقعی شنا می کند... واقعا ناامید شدم

البته در این میان برخی نیز آنها که انتظار واقعی بودن چنین رقابتی را داشتند به استهزاء گرفتند.

واقعا انتظار داشتید که آنها قهرمان المپیک را در آب های آزاد در کنار یک کوسه قرار دهند؟
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی