ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موفقیتی دیگر برای مدیر عامل گوگل؛ ساندار پیچای به هیئت مدیره آلفابت پیوست

«ساندار پیچای» در ادامه موفقیت های شغلی خود، اکنون مسئولیت جدیدی را بر عهده دارد و باید به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ آلفابت ایفای نقش کند. پیچای از زمان تشکیل آلفابت در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

«ساندار پیچای» در ادامه موفقیت های شغلی خود، اکنون مسئولیت جدیدی را بر عهده دارد و باید به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ آلفابت ایفای نقش کند. پیچای از زمان تشکیل آلفابت در اکتبر سال 2015 مدیریت گوگل را در دست گرفته است.

تأسیس آلفابت به عنوان شرکت مالک گوگل، توانست چندین مجموعه کسب و کار پراکنده را به ساختاری مشخص برساند و گوگل را از قید و بند پروژه های متفرقه آزاد نماید. پس از آن، اوضاع برای غول جستجو تحت هدایت پیچای به خوبی پیش رفت، اما آلفابت همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد.

البته دلیل بروز این مشکلات به سازوکار اصلی آلفابت بر می گردد؛ این مجموعه باید پروژه های متنوعی همچون فایبر، اکس، ماشین های خودران و غیره را به وضعیتی شفاف و کاربردی تبدیل نماید، که کار آسانی نیست.

پس از جدا شدن گوگل به عنوان مجموعه ای مستقل، دست پیچای در مدیریت مجموعه باز تر شد و توانست بخش سخت افزار را تا حد زیادی ارتقاء دهد. این کار علاوه بر تنوع آفرینی در کسب و کار، منبع درآمد دیگری را به جز تبلیغات برای این شرکت بزرگ به ارمغان آورد.

یکی دیگر از حوزه های مورد توجه پیچای، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما می تواند آینده ای انقلابی را نه تنها در مجموعه گوگل، بلکه در دنیای تکنولوژی ایجاد نماید.

البته برخی کارشناسان می گویند شاید عضویت پیچای در هیئت مدیره آلفابت، او را از تمرکز روی اهداف اصلی گوگل دور کند، اما از طرفی، شایستگی های این مهندس هندی تبار را هم نباید نادیده گرفت.

به هر تقدیر، پیچای به عنوان سیزدهمین عضو و دومین نماینده از گوگل، وارد هیئت مدیره آلفابت شده است؛ شاید این هلدینگ به عنوان مجموعه ای پراکنده از شرکت های مختلف به نظر برسد، اما در واقع باید آلفابت را شرکت مالک گوگل دانست که در کنار آن، سرگرمی های دیگری را هم برای خودش دست و پا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی