ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

دولت چین و نصب اجباری نرم افزار جاسوسی روی موبایل شهروندان مسلمان

فعالیت های جاسوسی دولت ها از شهروندانشان موضوع تازه ای نیست، اما چینی ها می خواهند گام را فراتر نهاده و مستقیماً به موبایل های مردم نفوذ کنند. هفته گذشته مقامات استان خودمختار شین جیانگ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فعالیت های جاسوسی دولت ها از شهروندانشان موضوع تازه ای نیست، اما چینی ها می خواهند گام را فراتر نهاده و مستقیماً به موبایل های مردم نفوذ کنند.

هفته گذشته مقامات استان خودمختار شین جیانگ (ترکستان شرقی)، که محل سکونت مسلمانان و به خصوص میلیون ها اویغور به شمار می رود، اعلام کردند که تمامی شهروندان (به خصوص مسلمانان) باید اپلیکیشن نظارتی مخصوص را روی موبایل خود نصب کنند، و سرپیچی از این دستور 10 روز حبس را در پی خواهد داشت.

این اپلیکیشن که Jinwang نام دارد، فایل های ذخیره شده روی موبایل را بررسی کرده و به صورت خودکار، ویدیوها، تصاویر، کتاب های الکترونیکی و دیگر اسناد مرتبط با تروریسم یا فعالیت های دینی غیر مجاز را شناسایی می کند (تشخیص فایل ها با استفاده از امضای دیجیتالی MD5 و مقایسه آن با پایگاه داده دولتی صورت می گیرد).

در صورتی که چنین محتوایی در موبایل مورد نظر مشاهده گردد، به کاربر اخطار داده شده تا آن را حذف نماید. اپلیکیشن فوق همچنین به تمامی سابقه گفتگوهای فرد در شبکه های اجتماعی نظیر ویبو و ویچت، اطلاعات سیم کارت و وای-فای هم دسترسی داشته و آنها را به سرورهای دولتی ارسال می کند.

گفتنیست استان خودمختار شین جیانگ واقع در غرب چین، به خاطر اشتراک مرزی با هشت کشور مختلف (مغولستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و هند) ناآرامی های زیادی را به خود دیده است، اما به هیچ بهانه ای نمی توان چنین برنامه جاسوسی و نظارت گسترده ای را از سوی مقامات دولتی توجیه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Baycanli
    Baycanli | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    افرادی که فکر میکنن اویغورها مقصر هستن, چون مسلمانن(!) بهتره تو افکارشون تجدید نظر کنن. چینی ها بعد از انقلاب کمونیستی باچراغ سبز روسها به ترکستان حمله کردن و مرتکب جنایات فجیعی شدن که تا بحال ادامه داشته. اونا اسم این منطقه رو به شین جییانگ به معنی "مرز جدید" تغییر دادن. مقاومتی که اویغورها میکنن, حتی پاسخ کوچکی هم به جنایات چینی ها در این منطقه نیست و جنایت به هر بهانه ای که باشه محکومه. کسایی که مسلمانها رو مستحق هر کشتاری میدونن در نظر داشته باشن که حتی اگه به دستورات اسلام عمل هم نکنن و قبولش نداشته باشن, باز هم از نظر دیگران بعنوان یک مسلمان شناخته میشن و در نوبت مجازات قرار دارن

  • Mohammadrezahusseini
    Mohammadrezahusseini | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    معلومه با این کارهائی که مسلمان هامیکنن باید ترس و واهمه داشته باشن

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    وقتی تمام ادم کشی ها و جنایت ها از مسلمون ها سر میزنه بایدم اینجوری باشه
    الکی هم به غرب و امریکا نچسبونین هزار تا دین تو هند هستند جایی رو منفجر نمیکنن یک اسلام دنیا رو بهم ریخته

    • رامين
      رامين | ۴ مرداد ۱۳۹۶

      آره هيچوقت مشكل از بمب اتم نيست. مشكل از آدماست كه ميميرن و نميدونم چرا ساختمونا بلد نيستن مقاومت كنن.

    • far had barahuee
      far had barahuee | ۴ مرداد ۱۳۹۶

      یک مورد جنایت و کشتار توسط مسلمانان را نام ببر ، که قبل تجاوز به خاک ، دین، و‌ناموسشان صورت گرفته باشد، به نظر شما این کار دولت چین باعث رویگردانی بیشتر مسلمانان و حرکتهای مسلحانه و چریکی بر علیه آن دولت نخواهد شد ؟ همیشه هر عملی که از سوی استعمار گران علیه مسلمانان صورت گرفته توسط تندروهای مسلمانان به تندی جواب داده شده و ترور و تروریستی نام گرفته است ،

  • سامان
    سامان | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    متاسفانه مسلمان ها بخاطر تفکر ترویجی چهره بسیغر بدی در طول تاربخ از خودشون بجا گذاشتن ، تمام نا آرامی های جهان مستقیم به دست مسلمان هاست . حتا بهانه تحریک مسلمان ها توسط ملل غربی نیز بهانه درستی نیست چرا که چرا ما نمیتونیم بین مسیحیان اختلاف بندازیم !؟ عقل رخت بربسته

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳ مرداد ۱۳۹۶

      متاسفانه تعداد محدودی از ایرانی ها، مثل همین شما، جز خود زنی و خود پایین بینی و بیگانه پرستی هیچ کار دیگه ای بلد نیستن و این بزرگترین معضل امروز جامعه ماست...واقعا متاسفم برای شما و طرز فکر مسخره ات...

      • Aminpouyan
        Aminpouyan | ۳ مرداد ۱۳۹۶

        منم متاسفم برای موجودی مثل تو با این حرف زدنت

      • ert
        ert | ۳ مرداد ۱۳۹۶

        کاملا با شما موافقم

      • سامان
        سامان | ۴ مرداد ۱۳۹۶

        اولا متاسفم برای شما که عجولانه مینویسید ، دوما من حرفی از ایرانی نزدم ، هیچ جا از متنم اشاره ای به بیگانه پرستی نکردم ، گفتم در غریب به اتفاق درگیری های قرن جدید پای مسلمان ها وجود داره ، از کشورهای افریقایی گرفته ، تا ایران و عراق ، افغانستان ، پاکستان ، سوریه ، یمن ، و همش برای خدا و اسلام .... و جز کشتن و خونریزی چیزی هم به دست نیاوردن

        • آریا
          آریا | ۴ مرداد ۱۳۹۶

          قرن های قبلی هم همین بوده. از اول همین بود.

      • Erfaan Zandii
        Erfaan Zandii | ۴ مرداد ۱۳۹۶

        بله بله اینا دچار خودکوچک بینی شدنمثلا نمیدونن که پراید بهترین ماشین دنیاست و تو سیستم اداری اصلا فساد نیست و مردم در رفاه و فارغ از هرگونه دغدغه و استرس دارن برای پیشرفت مملکت تلاش میکنن و و هرکسی در جای خودش هست و شایسته سالاری بیداد میکنه ونظام آموزشی بسیار قوی و پربازدهی داریم و قومیت ها و مذاهب و دین های گوناگون به همدیگه نمیتوپن .. واقعا خود کوچک بینی تا چه حد . واقعا که ...

        • محمدی
          محمدی | ۴ مرداد ۱۳۹۶

          اها تقصیر مسلمانانه که فساد تو کشور زیاده

        • Baycanli
          Baycanli | ۴ مرداد ۱۳۹۶

          ما نباید جنایات بزرگی رو که توسط غیرمسلمانها بوقوع پیوسته رو از یاد ببریم, هیتلر , واقعه ی بمب های اتمی هیروشیما و ناکازاکی, قتل عام میلیونها سرخپوست و افریقایی و... اما وضعیت کنونی مسلمانها بنظرم ناشی از عقب ماندگی اونهاست که اونها رو تبدیل به آزمایشگاه و آزمایشگران نیابتی تسلیحات همین آدم خوبهای غربی و شرقی کرده و منابعشون که به هزاران شکل جورواجور داره غارت میشه. و طبیعتا تبلیغات منفی علیه مسلمانها هم عامل چنین برداشتهایی از وضعیت کنونی هست

    • محمدی
      محمدی | ۴ مرداد ۱۳۹۶

      اون تیکه اخر حرفت امیکا و...نیازی به اختلاف بین مسیحیان نداره طرف حسابس ی عده دیگه هستن

  • XiiX
    XiiX | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    باز خوبه کشور دوست و برادر چین این کار رو کرده اگر آمریکا بود سرویس بودیم 24ساعت در چهل هشت بخش خبری

    • XiiX
      XiiX | ۳ مرداد ۱۳۹۶

      در مورد این اقدام ضداسلامی و ضد انسانی خبر پخش میکردن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۴ مرداد ۱۳۹۶

      آره به خدا خخخخ

  • April
    April | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    قیافه مسئولین ایران بعد از شنیدن خبر?? چرا به فکر ما نرسیده بود؟؟|:

  • Baycanli
    Baycanli | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا نژادپرستی و جهل در بین بعضی از شهروندان ایرانی موج میزنه

    آیا اگه همین کار رو تو ایران هم برای شهروندان انجام میدادن، باز چنین نظرات مشمئز کننده ای مطرح میشد؟

    اویغورها مسلمان هستند و بارها توسط حکومت چین بخاطر مسلمان بودنشون سلاخی شدن

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    آنان که آزادی و حقوق فردی را فدای امنیت می کنند, نه شایستگی آزادی را دارند و نه لیاقت امنیت را, و هر دو را از دست خواهند داد.
    -بنجامین فرانکلین

  • hamidazad
    hamidazad | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    دمش گرم کاملا کار بجایی کرده

  • Alireza_Bakhshi
    Alireza_Bakhshi | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    حق دارن با توجه به این جریانات اخیر ... البته این کار درستی هم نیست بنظرم ولی آسایش مردم در الویت هستش

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳ مرداد ۱۳۹۶

      کدوم جریانات اخیر؟؟؟ خیلی جو گیری تو بخدا...یعنی واقعا آدم اینقدر کوته فکر؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی