ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون دادستان کل کشور از احتمال اعلام جرم علیه وزیر ارتباطات خبر داد

همان طور که مطلع شدید، معاون دادستان کشور امروز در گفتگو با خبرنگاران از تلگرام به عنوان ابزار اصلی ارتباط و هماهنگی بین عناصر گروهک تروریستی داعش برای حمله به مجلس شورای اسلامی نام برد. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

همان طور که مطلع شدید، معاون دادستان کشور امروز در گفتگو با خبرنگاران از تلگرام به عنوان ابزار اصلی ارتباط و هماهنگی بین عناصر گروهک تروریستی داعش برای حمله به مجلس شورای اسلامی نام برد.

قاضی خرم آبادی در ادامه صحبت هایش، از وزارت ارتباطات به خاطر عمل نکردن به دستورهای قضایی مربوط به کانال های مجرمانه تلگرامی گلایه کرد. او با اشاره به اظهارات نادرست وزیر ارتباطات افزود:

اگر انتشار اسامی همه کانال های مجرمانه، خلاف مصلحت کشور نبود و اشاعه جرم محسوب نمی شد، نشانی همه آنها را منتشر می کردم تا مردم به میزان صداقت آقای واعظی پی ببرند.

معاون دادستان کل کشور می گوید:

ما با فساد و ارتکاب جرم در فضای مجازی مخالفیم، نه با اصل فضای مجازی، اما متأسفانه هر زمان کسی برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان مصاحبه می کند، فوراً جوسازی می کنند و می گویند اینها با اصل فضای مجازی مخالف هستند و می خواهند همه چیز را ببندند.

عبدالصمد خرم آبادی تصریح کرد که هرچند این نهاد تاکنون در قبال عدم اجرای دستورهای قضایی برای مقابله با محتوای مجرمانه کوتاه آمده، اما از این به بعد در صورت بروز موارد مشابه، حتماً علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم خواهد کرد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور «نفوذ و جاسوسی [بیگانگان] در کشور را نظام مند خواهد کرد، در عین حال فعالیت قاچاقی و غیر قابل کنترل فعلی هم آثاری به مراتب بدتر دارد».

به گفته خرم آبادی، بهترین راه برای مقابله با این موضوع، تحقق شبکه ملی اطلاعات و ایجاد شبکه های اجتماعی بومی است، موردی که تاکنون به اجرا در نیامده.

معاون دادستان کشور در پایان سخنانش، افتتاح فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات بدون جایگزینی شبکه های اجتماعی بومی به جای شبکه های خارجی را «اتوبان کشی برای تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور» خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • SpiXy
    SpiXy | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    این آدم بی‌سواد نمی‌دونه تهش تلگرام رو فیلتر کنن، با فیلتر‌شکن می‌شه استفاده کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی