ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

المپیاد جهانی کامپیوتر هفته آینده با حضور ۸۵ تیم در تهران برگزار می شود

المپیاد جهانی کامپیوتر (IOI) در سال ۲۰۱۷ قرار است که از روزهای هفتم تا چهاردهم مرداد ماه با حضور نمایندگان۸۵ کشور مختلف در ایران برگزار گردد. البته باید اضافه کنیم که کل این بازه به رقابت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

المپیاد جهانی کامپیوتر (IOI) در سال ۲۰۱۷ قرار است که از روزهای هفتم تا چهاردهم مرداد ماه با حضور نمایندگان۸۵ کشور مختلف در ایران برگزار گردد.

البته باید اضافه کنیم که کل این بازه به رقابت علمی مربوط نمی شود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هفتم مردادماه به افتتاحیه این رقابت ها اختصاص یافته و امتحان مسابقات علمی نیز در روزهای یکشنبه و سه شنبه (هشتم و دهم مردادماه) برگزار می گردد.

همکاری گوگل در این رقابت ها

محمد علی آبام رییس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در این باره گفت: در جریان المپیادهای جهانی سه کمیته بین المللی، علمی و فنی فعالیت دارند که اعضای آن از کشورهای مختلفی هستند و ایران سه نماینده در آنها دارد.

او در ادامه گفت:

اعضای کمیته جهانی بهمن ماه سال قبل از تهران بازدید کرده و از روند آماده سازی برگزاری مسابقات اظهار رضایت نمودند. آبام همچنین خاطرنشان کرد که برای طراحی سوالات از مدال آوران در تیم های قبلی ایران استفاده شده. به عنوان نمونه، آقای محمد مهدیان از مدال آوران تیم المپیاد جهانی ایران در سال ۷۲ عضو کمیته علمی مسابقات جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ هستند که ایشان در آمریکا و در شرکت گوگل مستقر هستند و درخواسته ما را پذیرفته و همکاری جدی با کمیته علمی دارند. خانم مهابادی هم که تنها دختر ایرانی صاحب مدال طلای المپیاد جهانی به شمار می روند هم اکنون در دانشگاه MIT حضور دارند و با کمیته علمی مسابقات همکاری می کنند.

کمیته راهنمایی

اما این رقابت علمی یک کمیته راهنمایی هم دارد که وظیقه تشکیل آن برعهده کشور برگزار کننده است. اعضای این کمیته هم طی فراخوانی که برای ۶۵ دانشگاه کشور ارسال شده و همچنین اطلاع رسانی های صورت گرفته در الکامپ انتخاب شده اند.

کل تعداد این راهنمایان ۱۰۵ نفر است که از این تعداد ۸۵ نفرشان به ۸۵ تیم شرکت کننده اختصاص می یابند و ۹ راهنمای ارشد و ۱۱ اداره کننده همراهی شان می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • E.M
    E.M | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    جووون چه تعداد تیم هایی قراره شرکت کنن?

مطالب پیشنهادی