ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Loopsie؛ تصاویر سینماگراف شگفت انگیز بسازید

تا حالا اصطلاح تصاویر سینماگراف به گوش تان خورده؟ اگر با آن آشنا نباشید هم مطمئنا صدها نمونه از این تصاویر را در شبکه های اجتماعی و فیلم های سینمایی دیده اید. تصاویری را می گوییم که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

تا حالا اصطلاح تصاویر سینماگراف به گوش تان خورده؟ اگر با آن آشنا نباشید هم مطمئنا صدها نمونه از این تصاویر را در شبکه های اجتماعی و فیلم های سینمایی دیده اید. تصاویری را می گوییم که چیزی مابین عکس و ویدیو هستند؛ بخش بزرگی از آن ها ثابت است و فقط یک شیء یا موجود زنده در آن ها حرکت می کند.

بهتر بگوییم، یک صحنه چالش مانکن را تصور کنید که زمان در آن برای همه چیز متوقف شده الا یک انسان یا مثلا شیئی پرنده. اپلیکیشن Loopsie، محصول جدید سازندگان کیبورد Chrooma آمده که چنین تصاویری را برایتان بسازد. با این اپلیکیشن فوق العاده می توانید تصاویر سینماگرافی بسازید که دوستان اینستاگرامی تان از تماشای آن ها انگشت به دهان بمانند.

Loopsie اپلیکیشن بسیار ساده ای است، برای انجام یک وظیفه طراحی شده و طبیعتا امکانات زیادی ندارد. اما بسته به این که چقدر خلاقیت به خرج دهید می توانید با همین امکانات کم هم بی نهایت ایده خلاقانه را عملی کنید.

لوپسی برای ساخت تصاویر سینماگراف به یک کادر ثابت با سوژه های متحرک نیاز دارد. مثلا یک خیابان شلوغ که مردم در آن مشغول رفت و آمدند و چراغ راهنمایی هم مدام چشمک می زند. برای ساخت یک تصویر سینماگراف چنین منظره ای بسیار ایده آل محسوب می شود. اما چطور باید از آن یک تصویر سینماگراف بسازید؟

با لوپسی کافیست فقط چند ثانیه از این منظره فیلم بگیرید. بعد از این کار فیلم کوتاه شما به شکل یک تصویر ثابت برایتان به نمایش در می آید. حالا کافیست برای به حرکت افتادن هر بخشی از تصویر، مثلا چراغ راهنمایی انگشت تان را روی آن بکشید تا شاهد جان گرفتن آن باشید. به همین سرعت و به همین آسانی.

برای تماشای حرکت تصویر آن را در یک تب جدید باز کنید.

حتی بر عکس این کار را هم می توانید انجام بدهید. یعنی اگر بخشی از تصویر را به اشتباه به تحرک انداختید، با ابزار Freeze می توانید دوباره آن را به حالت ساکن برگردانید. لوپسی با این سیستم ساده امکانی فراهم کرده که فقط در چند دقیقه دقیق ترین و شگفت انگیزترین تصاویر سینماگراف را بیافرینید.

نکته خوب این که در اپلیکیشن تعیین لوپ بخش متحرک هم به دست خود شما سپرده شده. اپلیکیشن دو حالت متفاوت از لوپ را به شما ارائه می کند، یکی لوپ تکرار شونده یا همان حلقه بی پایان که و دیگری حرکت جسم از اول فیلمبرداری به آخر که هر دو می توانند برای سوژه ها و موقعیت های مختلفی کاربرد داشته باشند.

اما شاید بهترین نکته در مورد لوپسی مکانیزم اشتراک گذاری اش باشد. خروجی های لوپسی را می توانید به شکل ویدیو در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، یا این که مستقیما در حافظه ذخیره کنید. خوشبختانه خروجی های لوپسی واترمارک ندارند، و می توانید بعد از ساخت هم مجددا به ویرایش آن ها بپردازید.

اگر دوست دارید که با تصاویر سینماگراف مناظر شگفت انگیز و بدیع بیافرینید توصیه می کنیم که اپلیکیشن خوب لوپسی را از دست ندهید. در انتها برای آشنایی با پتانسیل های بی شمار Loopsie از شما دعوت می کنیم که به تماشای این ویدیوی کوتاه بنشینید:

Loopsie

Loopsie

سازنده: GameLounge قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36.6 / 22.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AliGh
    AliGh | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    واسه اندروید باگ داره، درست حسابی کار نمیکنه

مطالب پیشنهادی