ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بنتلی، لندرور و نیسان؛ خودروهایی با بیشترین هزینه گارانتی و تعمیر و نگهداری

یک شرکت تامین کننده خدمات پس از فروش و گارانتی لیست خودروهایی را که هزینه نگه داری و تعمیرشان پس از اتمام دوره اولیه گارانتی مخصوص کارخانه زیاد می شود رامنتشر کرده است. در ابتدای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

یک شرکت تامین کننده خدمات پس از فروش و گارانتی لیست خودروهایی را که هزینه نگه داری و تعمیرشان پس از اتمام دوره اولیه گارانتی مخصوص کارخانه زیاد می شود رامنتشر کرده است. در ابتدای لیست شرکت بریتانیایی لندرور با بیشترین هزینه مربوط به تعمیرات قرار دارد.

این شرکت که وارنتی دایرکت نام دارد طی تجزیه و تحلیل سیاست ها و آمار خودروهایی لندروری که طی 4 سال یعنی از سال 2014 تولید شده اند دریافته که مبلغ هنگفتی در جهت تعمیرات و خدمات پس از فروش این خودروها پرداخت می شود، به صورتی که این مبلغ از مبلغ پرداختی برای خدمات پس از فروش سایر خودروهایی با این سن بسیار بیشتر است.

البته لازم به ذکر است که تقریبا سی درصد از نمونه های خودروی بیاد ماندنی این کمپانی یعنی لندرور دیفندر به همراه خودروهایی که طرفداران بسیاری زیادی هم دارند مثل دیسکاوری و رنجروور پس از پایان دوره گارانتی خود معمولا دچار یک سری مشکلات مشخص شده و احتیاج به رسیدگی دارند.

این شرکت مدعی است که به طور متوسط هر لندرور به میزان 1721 دلار از خدمات پس از فروش استفاده کرده است که البته اگر این ادعا درست باشد رقم زیادی است و بدین ترتین لندرور را به دومین خودروساز انگلیسی ای تبدیل می کند که خدمات پس از فروش آن هزینه زیادی را در بر می گیرد.

البته که جایگاه اول با رقمی در همین  حدود مخصوص بنتلی است. نیسان نیز سومین جایگاه را با مبلغ 1669 دلار (مخصوص خودروهای 4 ساله) از آن خود کرده است.

سیمون اکرز مدیرعامل این شرکت گفت که تجزیه و تحلیل آمار ها و اطلاعاتی که ما از رایج ترین هزینه خودروهایی 4 ساله و مطالبات آن ها از  شرکت تامین کننده گارانتی کارخانه بدست آورده ایم، بسیار ارزشمند است.

بخصوص برای خریدارانی که سن وسایل نقلیه آن ها در حال نزدیک شدن به چهار سال است، چرا که اگاهی این خریداران را افزایش داده و آن ها را به سمت بدست آوردن یک گارانتی گسترده تر سوق می دهد.

اکرز در ادامه توصیه کرد که اگر از خودرویی با یک برند خاص استفاده میکنید و هزینه زیادی صرف نگه داری و تعمیر این خودرو می کنید پس از اتمام گارانتی کارخانه، یک شرکت تضمین کننده خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب و طولانی را پیدا کرده و با آن قرار داد قابل تمدید ببندید چرا که در غیر این صورت هزینه های زیادی را باید تقبل کنید تا بتوانید از خودرو خود استفاده نمایید.

گفته می شود که بیش از یک پنجم (21 درصد) از مطالبه هایی که خودروهای چهار ساله از تضمین کننده گارانتی خود دارند، مربوط به سیستم فنربندی پیچیده ایست که به مشکلات الکتریکی دچار می شوند.

شرکت گارانتلی دایرکت معتقد است که با توجه به افزایش روزافزون تجهیزات الکترونیکی و پیچیده شدن ساختار درونی آن ها، انتظار می رود که مشکلات الکتریکی خودروها در آینده افزایش یابد.

با توجه به آمار و ارقام و تعمیرات انجام شده، خرابی های مربوط به جعبه دنده و طبیعتا مطالبه هایی که به دنبال آن مشتریان از شرکتهای گارانتی داشته اند با میانگین 1266 دلار در 4 سال گران ترین مطالبه و خواسته ای بجایی بوده که این شرکت موظف به پرداخت آن بوده است. دقیقا این اتفاقات به دنبال مشکلات موتور رخ می دهد که می تواند به طور میانگین هزینه ای 1101 دلاری را در بر داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی